Logistica
Toyota Material Handling (TMH) a propune o gama noua, extinsa, de echipamente cu ghidaj automat pentru piata europeana. Utilajele sunt destinate operatiunilor cu caracter repetitiv de manipulat marfa paletizata.
Gama Autopilot include transpaleta LAE250, stacker-ul SAE160, reach-truck-ul RAE160-250, stivuitorul cu contragreutate OAE120CB si tractorul pentru sarcini grele TAE500. Echipamentele sunt compatibile cu doua tehnologii de navigatie de mare acuratete: pe baza de reflectori, navigatie obisnuita sau o combinatie intre cele doua sisteme - navigatie duala.
Logistica este un domeniu specializat, insa nu e cu totul nou. Daca bunurile isi pierd avantajul competitiv, deoarece oferta primara si serviciile legate de produse devin o componenta esentiala in luarea deciziilor de cumparare, atunci rolul inovatiei in logistica va creste, sunt de parere specialistii din industrie intruniti la cea de-a cincea editie a conferintei Exchainge, de la Frankfurt. Insa critica in lumea de maine va fi viteza cu care pot fi implementate ideile noi, revolutionare, rezultate din efortul comun al unor oameni care lucreaza impreuna. Cu cat sunt mai inteligente mintile ce se vor ocupa de problemele spinoase, cu atat mai repede ar trebui obtinut efectul „wow“, insa adesea prea multi bucatari pot strica supa, de aceea nu e neobisnuit ca inovatiile ambitioase sa se „usuce“ cu mult inainte sa se realizeze. In acest context, mesajul lansat la Frankfurt este indreptat spre imbratisarea atenta a metodologiilor moderne si creative, expertii in-house trebuind sa foloseasca interfete de inalta eficienta care sa lege companiile din cadrul SCM, pentru un schimb sigur si transparent de informatii.
Logistica si transportul reprezinta, fara indoiala, un avantaj competitiv major pentru orice retailer sau producator, indiferent de marime. Iar, in acest puzzle extrem de complex, VIZIBILITATEA devine extrem de importanta. Modul in care furnizorul tau si-a dezvoltat segmentul IT&C spune multe - daca nu aproape totul - despre capacitatea sa de a oferi servicii complexe la TIMP. Unde te afli, astazi, din acest punct de vedere? Putin in urma a ceea ce ofera piata, la nivelul ei sau chiar inaintea sa? Si, mai ales, unde vrei sa fii maine?
Perioada sarbatorilor de iarna din 2017 a fost extrem de aglomerata pentru retailerii cu desfacere in magazine fizice, dar mai ales in online, din intreaga lume. Cu o crestere globala de 23% in ultimul an, comertul electronic continua sa inregistreze performante solide, insa stresul si confuzia au devenit deja o rutina pentru comercianti, companii de logistica si consumatori. Potrivit unui sondaj efectuat in Marea Britanie, peste jumatate din coletele de Craciun nu au reusit sa ajunga la timp, ceea ce a adus panica intre clienti si, cu siguranta, situatia nu este una izolata. Se pare insa ca solutiile de inteligenta artificiala ar putea restabili ordinea in acest haos, oferind avantajul unor livrari rapide si la timp, dar si in siguranta, ale marfurilor dorite. Sistemele moderne pot analiza, de exemplu, cautarile si tranzactiile inregistrate pe un site, pentru a dimensiona apoi corect stocurile sau pentru a trimite marfurile in apropierea adreselor de livrare, printr-un „transport anticipativ“, inainte de comenzile ferme.
Necesar functionarii vehiculelor utilitare diesel Euro 4, 5 si 6, produsul AdBlue, alcatuit intr-o proportie medie de 32,5% din solutie de uree si restul din apa de o anumita calitate, intervine prin tehnologia SCR in reducerea, pana la neutralizare, a emisiilor nocive ale gazelor de esapament, respectiv a oxizilor de azot si pulberilor fine (particule de funingine) in atmosfera. Introducerea pe piata a acestor camioane cu catalizator, si ulterior si a utilajelor agricole, a facut aproape „obligatorie“ aparitia si pe piata romaneasca a unei fabrici de AdBlue, inca din 2005. Locatia aleasa atunci de Amochim International, care are drept actionar societatea Alchem AG (Elvetia), cu licenta de fabricatie de la Federatia Constructorilor de Automobile din Germania (VDA), a fost Slobozia, profitand de proximitatea fabricii de uree de la care se face aprovizionarea cu materie prima lichida direct prin conducte, iar in varianta solida cu ajutorul stivuitoarelor.