Logistica
Lipsa acuta a fortei de munca cu care se confrunta sectorul logistic in ultimii ani a determinat companiile sa conceapa mai multe solutii prin care sa atraga oamenii, dar si sa ii pastreze. Asadar, salariile tuturor sunt la nivelul pietei si sunt baza de motivatie a angajatilor, la care se adauga diferite sisteme de bonusare atat prin prime acordate periodic, cat si prin bonuri de masa, de vacanta sau cele cadou, si asigurare medicala. Sunt si companii care acorda un plus de bani celor care nu fac altceva decat sa se prezinte zilnic la locul de munca timp de o luna! Iar locul de munca trebuie sa fie neaparat unul cat mai placut pentru toti angajatii, atat ca dotari, cat si ca atmosfera de lucru. Cei mai multi au, insa, si un sistem prin care performantele oamenilor sunt recunoscute public printr-un panou unde sunt declarati „angajatul lunii“. Iar la toate acestea se adauga si asigurarea transportului pentru cei care stau departe de locul de munca. Insa, in ciuda tuturor eforturilor, oamenii continua sa plece in special pe timp de vara in alte tari sau domenii care sa le asigure un castig mult mai bun. Astfel, la nivelul Europei de Vest, romanii sunt recunoscuti ca fiind una dintre cele mai ieftine forte de munca, alaturi de locuitorii din Macedonia, Lituania sau Ucraina.
Populatia Europei imbatraneste rapid, iar tot mai multe familii sunt formate din una sau maximum doua persoane. Aceasta este realitatea la care lantul logistic din Europa a inceput deja sa se adapteze.
Cu ocazia unei conferinte recente organizate de P3, cu titlul „Viitorul este acum“, Michael Bourlakis, presedintele grupului de logistica si supply chain din cadrul Cranfield School of Management, a vorbit despre tendintele consumatorului european si despre rolul acestuia in lantul logistic, respectiv despre modul in care cerintele lui influenteaza intreaga industrie de logistica.
Combilift si-a inaugurat noua fabrica din Monaghan, Irlanda. Producatorul de echipamente de stivuit, care s-a orientat spre segmentul manipularii bunurilor de dimensiuni speciale, a investit nu mai putin de 60 de milioane de euro in noua locatie. Evenimentul inaugural a marcat si aniversarea a 20 de ani de activitate, timp in care Combilift a fabricat peste 40.000 de stivuitoare.
Pana sa ajunga la masuratorile cuantificabile ale succesului 3PL, anume reducerea cu 7% a costurilor logistice sau a stocului per ansamblu cu 13%, clientul trebuie sa parcurga mai multi pasi si sa se asigure ca intelege foarte clar care sunt obiectivele externalizarii, asa cum a explicat Adriana Palasan, vicepresedintele Asociatiei Romane de Logistica, in cadrul Arilog HUB Pitesti, organizat in parteneriat cu Universitatea din Pitesti, Departamentul Fabricatie si Management Industrial.
KLG Romania a sarbatorit pe 18 mai 100 de ani de prezenta pe piata de logistica a grupului KLG Europe Logistics, printr-un concept inedit ”Just Imagine...”, destinat clientilor si partenerilor din toate colturile lumii. Grupul si-a inceput activitatea ca afacere de familie, intr-un mic orasel din Olanda, Luyksgestel, la initiativa bunicului fondatorilor actuali, Ad si Kees Kuijken. Parte a KLG Europe Logistics, KLG Romania activeaza pe piata locala de peste 12 ani.
La evenimentul din Bucuresti au participat mai mult de 250 de persoane, printre care clienti, parteneri si fondatorii KLG Europe Logistics, care s-au bucurat de numeroase momente speciale.