VANURI
Si am mai putea adauga confort, siguranta si, in ultima vreme, eficienta. Acestea sunt caracteristicile tuturor celor sase candidati la prima competitie International Pick-Up Award, o subcategorie abia inaugurata de juriul International Van of the Year. La testele desfasurate pe un circuitul off-road din complexul Mondello, de langa Dublin (Irlanda), au participat Ford Ranger Thunder/Wildtrak, Isuzu D-MAX, Mazda BT50, Nissan Navara Tekna, Toyota Hilux si Volkswagen Amarok, toate lansate sau relansate in 2009-2010.
Colaborarea dintre Renault si Opel in dezvoltarea modelelor Master/Movano dateaza inca din 1996, timp in care „gemenii” francez si german s-au vandut in cateva sute de mii de exemplare, iar Master a castigat titlul „Vanul Anului” in 1998. Pentru a arata ca noile modele nu sunt doar bine concepute, ci si bine executate, cei doi producatori ne-au invitat sa vizitam uzinele Renault din Batilly, localizate la cateva zeci de kilometri de Luxemburg, intr-o regiune in care istoria franceza se impleteste cu cea germana.
Anul acesta a fost unul aniversar pentru Ford Transit, insa unul mai deosebit. In aprilie a iesit de pe linia de productie Transit-ul cu numarul sase milioane, iar in august au fost aniversati 45 de ani de cand a fost fabricat primul Ford Transit, vehicul care de-a lungul anilor a facut istorie in lumea utilitarelor. Pentru a sarbatori acest lucru, tot in august, Ford Austria a organizat o calatorie de la Viena la Kocaeli, fabrica Ford din Turcia, cu un Transit din 1975.
Dupa succesul repurtat pe segmentul vehiculelor comerciale grele cu sistemul de management al flotei FleetBoard, Mercedes-Benz a decis sa extinda acest serviciu si pe utilitarele usoare (pentru început Sprinter), într-o perioada de criza, cand majoritatea eforturilor sunt canalizate pe partea de servicii disponibile pentru clienti. Varianta FleetBoard pentru vanuri a fost deja lansata în Europa la începutul anului, fiind promovata de curand si în Romania. Mercedes-Benz Romania ne-a oferit posibilitatea de a testa „pe viu” noul serviciu chiar pe modelul-pilot, un Sprinter 316 CDI Furgon, echipat cu noul motor Euro 5.
Motor: Euro 5, de 163 CP;
Ampatament: 4.325 mm;
Masa totala admisibila: 3.500 kg;
Spatiu de marfa: 4.300/1.780/1.940 mm;
Sistem de franare hidraulic cu doua circuite, cu ABS, ASR si EBD, frana cu discuri fata/spate si servo-frana dubla pe parcarea cu spatele;
ESP, BAS (asistare a franarii);
Transmisie manuala ECO cu sase trepte;