VANURI
Dupa lansarea europeana din 2011, Ford Ranger a devenit disponibil, de luna trecuta, si in Romania. Cu un design nou, motorizare si echipari de exceptie, noul Ford Ranger este gata sa se ia la tranta cu drumurile sinuoase din Romania, evenimentul de lansare, care a constat intr-un test drive de la Curtea de Arges pana la Lacul Vidraru si inapoi pana la Bucuresti, dovedindu-i din plin calitatile. Cum Ranger este ultimul venit de pe acest segment de activitate, reprezentantii Ford au avut grija sa scoata pe piata un „campion”
Comisia mixta cu Rusia, care a avut loc recent la Moscova, a fost un succes pentru delegatia romana, care s-a intors cu 2.400 de autorizatii terta tara, cu atat mai importante cu cat rusii au restrictionat, din 2011, la 67 numarul de autorizatii CEMT pentru fiecare tara membra CEMT, motivand decizia respectiva prin concurenta neloiala pe care transportatorii din UE o practica pe piata lor. Altfel spus, rusii considera ca liberalizarea transportului in UE a creat premisa utilizarii de catre transportatorii comunitari a autorizatiilor CEMT in exclusivitate spre si dinspre Federatia Rusa.
Mercedes-Benz a ales sa lanseze pentru presa noul Citan la Amsterdam, cu o zi inainte de deschiderea oficiala a salonului de utilitare RAI. Citan nu a fost insa expus la targ, pastrand premiera pentru clienti pentru IAA Hanovra, din septembrie. Construit in parteneriat cu Renault, asa cum am mai prezentat si in numerele anterioare, Citan ofera mai mult decat un Kangoo, gratie schimbarilor aduse la trenul de rulare, siguranta, designul exterior si nivelul confortului.
Transit Custom intra in forta pe piata vanurilor usoare, aducand cateva premiere pe acest segment: un volum de incarcare de 6 m3, cu capacitatea de acomodare a trei europaleti de cel putin 1 m inaltime, o lungime maxima de incarcare de 3 m (inclusiv in spatiul din dreapta soferului), si o sarcina utila intre 600 si 1.400 kg. Confortul de autoturism este completat de echipari de "caraus" - sistem de avertizare in cazul incalcarii liniilor de demarcatie a benzilor de mers pe sens, scaun si volan ajustabile, pentru o pozitie confortabila de condus, si sistem Start/Stop pentru un consum de combustibil record de 6,6 l/100 km in cazul versiunii cu ampatament scurt.
Pentru a fi siguri ca Citan corespunde calitatii Mercedes-Benz, inginerii germani au supus noul membru al familiei la cele mai grele teste la Cercul Artic, unde producatorul german detine propriul sau centru de testare. Imbunatatirile dictate de rezultatele testelor vor fi in parte facute si de Renault, care va lansa anul acesta un "nou" Kangoo, dar sunt si modificari introduse doar la Citan, pentru a respecta standardele de calitate ale Mercedes-Benz. Principalele diferente dintre cei doi "frati" survin la sistemul de suspensie, calitatea materialelor de la interior si designul exterior.