VANURI
Inainte ca atmosfera vacantei de iarna sa puna stapanire pe toata tara, am programat un test drive cu noul Volkswagen Caddy, pe ruta Bucuresti-Mangalia si retur. Alegerea a fost destul de inspirata, deoarece toata tara a fost stapanita de ceata si ploaie, doar Constanta bucurandu-se de putin soare inainte de „codul galben“ anuntat cu o seara inainte. Am avut la test un Caddy Trendline KR (fostul Caddy Life), cu motor de 75 CP, mic pentru o sarcina utila de aproape o tona, dar care consuma in jur de 7 l/100 km sau chiar mai putin, daca tinem cont de cifrele inaintate de producator - 5,7 l/100 km. In plus, noul „look“ inspirat de la VW Golf, dar si de la „fratii“ mai mari - Amarok si T5 - il fac potrivit si ca masina de familie sau companie, fiind ideal pentru distributie sau transport de bunuri mai voluminoase.
Dupa investitia in fabrica de la Craiova si prezenta directa pe piata romaneasca si la nivel comercial, producatorul american incepe reconstructia retelei de dealeri dupa toate cerintele strategiei globale Ford. Segmentul de vehicule comerciale a devenit o prioritate pentru producatorul american, urmarind nu numai dezvoltarea de vehicule utilitare de succes, ci si proiectarea unei retele profesionale, dedicate clientilor de utilitare, cu nevoi specifice. In urmatorii trei ani Ford intentioneaza sa-si improspateze toata gama de vehicule comerciale, actiune inceputa anul trecut cu Ranger.
La sfarsitul lui decembrie, echipa Tranzit a testat eleganta si confortul noilor Mercedes-Benz Vito/Viano cu ocazia unei deplasari la munte. Noile Vito Combi 113 CDI si Viano CDI22 Ambiente au fost „secondate“ de un Vito de a doua generatie, aflat in serviciul de distributie a revistei Tranzit de mai bine de sase ani. Modelele noi au impresionat prin eleganta, mai ales Viano, care dispune de echipari de exceptie, menite sa faca din orice deplasare o calatorie de vis.
Lansat in Romania la final de septembrie, noul Master a ajuns deja la o cota de piata de 12%, iar vanzarile continua sa creasca. Succesul se datoreaza atat traditiei de 40 de ani a acestui model si bunului renume al generatiei anterioare - apreciate in special pentru elementele imprumutate de la camioane si sasiul dintr-o bucata, ce ii confera robustete - cat si, mai ales, imbunatatirilor aduse de curand la nivel de costuri de exploatare, confort si dotari. In plus, noul Master este disponibil cu mai multe versiuni - 350 - deci acopera o plaja mai larga de aplicatii decat predecesorul sau.