Logistica

Logisticienii isi cumpara flote proprii
Created on Friday, 01 April 2011 16:51 / Written by Valentina Lupu

Dupa ce in 2009 au falimentat multi transportatori mici, in sfarsit a venit si vremea sa le fie simtita lipsa. Ultimele luni ale anului trecut au adus mult asteptata relansare a transporturilor, odata cu o crestere a cererii de bunuri pe piata interna, caracteristica fiecarui sfarsit de an, in general, dar, mai ales, o imbunatatire considerabila a exporturilor, care s-a mentinut pana in prezent. Operatorii gasesc acum foarte greu subcontractanti pentru a-si acoperi necesarul de transport, iar carausii care au rezistat pe piata si s-ar bucura de o asemenea ocazie intampina dificultati cand vine vorba de investitiile necesare pentru prinderea unui contract, pentru ca bancile nu mai sunt dispuse sa riste si sa le acorde imprumuturi pentru masini noi si, oricum, costurile legate de leasing s-au marit foarte mult. In aceste conditii, unii operatori logistici se gandesc la investitii in flota proprie, iar Gefco Romania va face miscarea chiar in aceasta luna, cand va inchiria pentru inceput 5-6 camioane.

DCT Gdansk primeste investitii masive pentru transformarea sa in „poarta” ECE
Created on Friday, 01 April 2011 16:44 /

DCT Gdansk, cel mai mare terminal de containere din Polonia, va incepe manipularea celor mai mari nave pentru containere din lume din luna mai a acestui an. Navele, cu o capacitate de 15.500 TEU, vor intra in terminalul DCT Gdansk pe linia Maersk AE10, care leaga Orientul Indepartat de Marea Baltica.

Distributia medicamentelor va trebui schimbata radical
Created on Friday, 01 April 2011 16:44 /

Multe dintre lanturile de distributie actuale sunt inadecvate pentru a face fata nevoilor viitoare ale industriei farmaceutice, potrivit raportului PricewaterhouseCoopers. Multe companii nu pot lansa pe piata medicamente mai sofisticate pentru ca au nevoie de lanturi de distributie care sa faca fata unui ciclu de viata mai scurt al produselor. Importanta crescanda a pietelor emergente, noile terapii medicale, precum si preocuparile de mediu pun presiune asupra lanturilor de distributie ale companiilor farmaceutice si exista riscul ca multe dintre acestea sa fie intrerupte.

Segmentul industrial incepe sa-si revina
Created on Friday, 01 April 2011 16:44 / Written by Valentina Lupu

Cererea de spatii de depozitare pe segmentul industrial a dat semne puternice de revenire in 2010, inregistrand un volum total al inchirierilor de 39.500 m2 in cel de-al doilea semestru din 2010 si un total de 94.300 m2 la nivelul intregului an, adica o crestere de 105% fata de anul anterior, cand nivelul a fost de numai 46.000 m2, potrivit celui mai recent raport al CB Richard Ellis Romania. Printre cele mai importante tranzactii incheiate in S2 de anul trecut au fost cei 5.000 m2 preinchiriati de o divizie a companiei Röchling-Automotive in Warehouses De Pauw Pitesti, 17.400 m2 inchiriati de Geodis Calberson in Prologis Logistic Park si cei 4.500 mp luati de Terwa in Olympian Park Brasov.

Terminalele intermodale, urmatorul pas in logistica romaneasca
Created on Friday, 01 April 2011 16:43 / Written by Valentina Lupu

Logistica din Romania are nevoie de conditii standardizate de expediere, transport si depozitare, care stabilesc relatiile si responsabilitatile intre partenerii din cadrul Supply Chain-ului, lipsa acestora ducand in prezent la cresterea riscurilor la care sunt expuse toate partile implicate, situatie care rezulta in cresterea costurilor si, in consecinta, afecteaza pozitia competitiva a tarii in acest segment. In plus, infrastructura rutiera precara, cresterea constanta a pretului la motorina, legislatia care obliga la reducerea emisiilor de CO2, impreuna cu o intreaga suma de alti factori, aduc tot mai mult in discutie solutia transportului intermodal, dar si lipsurile Romaniei in acest segment, terminalele. Acestea vor fi doua din cele patru teme principale pe care conferinta Archicom desfasurata la Bucuresti pe 18 mai le va aduce in discutie.



Page 128 of 147