Logistica
Baxter, UCB, Tri-Vizor si H.Essers au creat prima comunitate mondiala pentru o colaborare orchestrata pe orizontala in transport si logistica sau carpooling pentru cargo.
La jumatatea lui mai, UCB si Baxter, doua companii globale din domeniul produselor farmaceutice, si-au anuntat noua stratege prin care isi vor lega supply chain-ul pentru produse farmaceutice din estul Europei cu Tri-Vizor, companie care s-a desprins din Universitatea din Anvers. Acesta este primul exemplu de colaborare orchestrata sau „carpooling for cargo“.
Desi cu pasi marunti si timizi, economia da semne de revigorare, iar care este situatia pietei de echipamente pentru depozitare - rafturi, stelaje, benzi transportoare etc. - sau cum s-a incheiat anul trecut si ce schimbari au avut loc in 2010 in acest sector am aflat prin intermediul celui mai recent raport al Peerless Media Group, care a reunit in cadrul unui top primii 20 de furnizori de echipamente pentru depozitare in functie de rezultatele financiare din 2010. Desi este inca devreme sa sarbatorim cum se cuvine revenirea economiei, putem pune totusi o sampanie la rece, timp in care se asteapta revenirea pietei la nivelul anterior recesiunii, datorita unor cresteri procentuale chiar si de doua cifre.
Pentru a reusi sa deserveasca prompt clientii din Constanta si imprejurimi, CEMPS, distribuitor exclusiv al echipamentelor Hyster, si distribuitorul de anvelope Ave Intermed au anuntat in aprilie, in cadrul unui eveniment desfasurat la Camera de Comert, Industrie, Navigatie si Agricultura (CCINA) Constanta, deschiderea unui service CEMPS. Evenimentul a reunit reprezentanti ai operatorilor portuari, dar si alti oameni de afaceri de pe plan local, care au fost convinsi de organizatori ca noul centru dedicat le va aduce economii in bugete, dar si plus-valoare printr-o asistenta specializata.
Toyota Material Handling Europe (TMHE) a mostenit la Mjölby, in Suedia, o istorie de aproape 60 de ani in producerea de echipamente de depozitare. Grupul japonez a pastrat aici experienta furnizorilor si calitatea fortei de munca, implementand in acelasi timp modul sistematizat de productie japoneza. Fosta fabrica BT Products se bucura acum nu doar de investitii in tehnologie de ultima ora, dar si de un plus de productivitate, in conditiile in care fiecare angajat este direct responsabilizat pentru calitatea productiei.
Uzina Dacia de la Mioveni anunta ca productia a ajuns aproape la capacitatea maxima, continuand sa livreze peste 300.000 de unitati/an, dupa ce, in 2010, in Romania, inregistrase deja o crestere a cotei pana la 31,7%, pe o piata ce s-a prabusit cu 20,4%.
In prezent, Dacia exporta masini in peste 60 de tari, in topul destinatiilor situandu-se Franta, Germania si Italia.
In 2010, exporturile marcii romanesti au inregistrat o crestere puternica, cu peste 311.000 de unitati comercializate.