Logistica
Pietele europene de proprietati ofera in prezent investitorilor o valoare mai buna in comparatie cu cea din primul trimestru al lui 2011, conform celui mai recent studiu DTZ Fair Value Index, care masoara gradul de atractivitate pe care il prezinta pietele comerciale in lume si se afla in prezent la valoarea 41 pentru Europa, cu o crestere de la 32 in primul trimestru din 2011. Toate sectoarele prezinta cresteri.
Desi piata este inca departe de a-si fi revenit, DSV Solutions a decis ca de anul viitor sa isi extinda activitatea intr-un nou depozit de 17.000 m2, dedicat atat clientilor actuali, cat si celor potentiali. Pe o piata in care preturile sunt in continua scadere, compania a decis sa investeasca si in oameni, astfel incat detine programe speciale de pregatire, care costa mai mult de 100.000 de euro. Investitie care se asteapta sa se intoarca in companie prin contributia celor pregatiti in gasirea de noi clienti, dar si pentru optimizarea activitatii din depozit si, deci, pentru cresterea profiturilor.
Intr-o perioada in care putini au fost cei care si-au dezvoltat afacerile, daramite sa deschida noi directii de business, Inter Cars Romania si-a construit o puternica retea de distributie a pieselor de schimb si de la inceputul anului a dezvoltat activitatea prin intrarea pe segmentul pieselor de schimb pentru vehicule comerciale. Rezultatele, in primele noua luni, sunt peste asteptari, astfel ca fiecare distribuitor din retea va trebui sa isi formeze echipa de vanzari pentru acest segment de activitate. Reteaua de distribuitori este de tip franciza, astfel ca profitul fiecaruia depinde de cat de interesat este sa obtina rezultate foarte bune.
In plina criza pentru romani, retailerii s-au intrecut in extinderi in 2010, in ideea de a fi cat mai la indemana clientilor. Cea mai puternica extindere a avut-o Mic.ro, care, desi s-a infiintat in primavara anului trecut, a ajuns la peste 700 de magazine, fapt ce a adus cresteri ale cifrei de afaceri pentru majoritatea acestora, insa, ca un paradox, vanzarile per magazin au scazut. Au avut de castigat, in schimb, cei care si-au atras clientii cu cele mai bune preturi. Extinderea companiilor de retail, combinata cu o reducere a vanzarilor, inseamna pentru logisticieni o crestere a pietei de distributie locala, cu partide de marfa mici si livrari dese, catre care au inceput sa se indrepte tot mai multi.
Caderea din ultimii doi ani a majoritatii ramurilor economiei autohtone, reflectata intr-o scadere abrupta a produsului intern brut (PIB), in termeni reali, s-a resimtit in ultima perioada cu atat mai mult cu cat venea dupa un proces alert de crestere inregistrat in 2007 si 2008. Conform statisticilor INS, in ultimii patru ani, industria a mai salvat oarecum „onoarea” economiei, agricultura si constructiile inregistrand grave scaderi. Evident, volumele de marfuri transportate au fost si ele afectate negativ, atragand dupa sine si o criza a transportului, in special a celui rutier, lovit si asa „sub centura” de lipsa infrastructurii. De asemenea, piata fortei de munca a experimentat schimbari semnificative in termeni de volum si structura, populatia activa fiind in fiecare an tot mai redusa si cu o putere de cumparare tot mai mica.