Logistica

Un refren cunoscut: pret, calitate si siguranta
Created on Thursday, 01 December 2011 20:47 / Written by Petronela Badescu

Performanta in activitatea de logistica se masoara, in linii mari, la fel ca la transport, de catre fiecare client, folosind instrumente proprii, iar indicatorii urmariti sunt, cu mici diferente, aceeasi: pret, calitate - la acest capitol sunt trecute mai ales acuratetea si promptitudinea livrarii - si siguranta.
In afara de indicatorii de performanta ai activitatii de logistica in general, exista insa si indicatori care privesc personalul din depozit si pentru a caror imbunatatire si monitorizare se fac investitii masive in sisteme IT.

Siguranta marfurilor merita orice investitie
Created on Thursday, 01 December 2011 20:43 / Written by Petronela Badescu

Depozitarea/livrarea in cea mai buna stare a marfurilor este una dintre conditiile sine qua non ale colaborarii dintre un furnizor de servicii logistice si clientii sai. Iar „cea mai buna stare“ presupune atat grija pentru ca bunurile sa nu se altereze/deterioreze, cat si masuri de prevenire a furturilor. Pentru fiecare din aceste obiective exista solutii si sisteme specifice, dar nu sunt neglijate nici asigurarile, care isi dovedesc utilitatea, la nevoie, in ambele cazuri.

Pregatirea continua, o alta conditie obligatorie
Created on Thursday, 01 December 2011 20:38 / Written by Petronela Badescu

Asa cum reiese din paginile anterioare, nu exista logistica performanta fara investitii semnificative. Si, in ciuda automatizarii - sau uneori tocmai din cauza ei - e nevoie de investitii si pentru pregatirea periodica a personalului, indiferent ca e vorba de operatorii din depozit, de sefii de departamente sau de manageri. Cum insa cele mai multe companii de logistica de la noi sunt filiale ale unor multinationale, trainingul nu era oricum o noutate pentru ele, ci, mai degraba, o traditie. Iar UE sprijina preocuparea pentru angajati prin acordarea de fonduri, in special pentru cursuri de sanatate si securitate in munca.

Se cauta cai de incurajare a transportului intermodal
Created on Thursday, 01 December 2011 20:35 / Written by Beatrice Zavoeanu

Asa cum am mentionat si in numarul trecut, conferinta cu tema „Infrastructura de transport intermodal”, organizata de InterCity Magazin in colaborare cu MTI si Romanian Intermodal Association, a readus in atentie rolul extrem de important al transferarii unei parti a marfurilor ce vin si pleaca din Romania, in special pe caile rutiere, catre retelele maritime si feroviare. Si, chiar daca aceasta pozitie relativa de separare si competitie a modurilor de transport a condus deja la un transport segmentat si neintegrat, fiecare mod cauta in permanenta sa-si exploateze cat mai bine propriile avantaje legate de cost, servicii, fiabilitate si siguranta, mai ales in conditiile in care noua strategie de transport intermodal propusa de autoritatile autohtone incearca sa sporeasca atractivitatea Romaniei din punct de vedere al activitatilor comerciale internationale si sa incurajeze realizarea platformelor industriale in apropierea centrelor intermodale, ca si colaborarea dintre asociatiile profesionale si autoritatile publice sau private.

Ortec a dedicat o zi clientilor romani
Created on Thursday, 01 December 2011 20:31 / Written by Aurora Negutu

La jumatatea lui noiembrie, Ortec si-a invitat clientii din toata lumea la prima „Customer Day“, organizata de companie in Europa Centrala si de Est, la doar trei ani de cand au fost puse bazele sale. Obiectivul acestor evenimente, in cadrul carora clientul joaca rolul principal, este feedback-ul primit ca urmare a relatarii experientei colaborarii, experienta care ii ajuta pe furnizori sa-si imbunatateasca serviciile si relatia cu beneficiarii.



Page 117 of 147