Logistica
Kuhne+Nagel si-a mentinut anul trecut ritmul de crestere intr-o piata plina de provocari si a obtinut un profit net de 606 milioane de franci elvetieni, usor peste nivelul din 2010. Ca urmare a puterii francului elvetian, cifra de afaceri a scazut cu 3,3% anul trecut comparativ cu 2010, la 19.596 de milioane de franci elvetieni. Profitul EBITDA de 978 de milioane de franci elvetieni a fost cu 2,6% mai mic decat in anul precedent. Consiliul de administratie va propune o crestere a dividendelor de 3,85 de franci elvetieni per actiune. Desi volumele operate in segmentul transporturilor si logisticii au avut o evolutie pozitiva in prima jumatate a lui 2011, cresterea a incetinit accentuat in a doua parte a anului.
GEFCO a obtinut anul trecut o cifra de afaceri de 43,35 de milioane de euro, ceea ce reflecta o crestere cu 32% comparativ cu 2010. Rezultatul a fost obtinut datorita reinnoirii de contracte cu principalii clienti, dar si ca urmare a dezvoltarii unor segmente strategice ca si electronice, electrocasnice si automotive. Cifrele au fost prezentate in cadrul celei de-a cincea editii a Targului International de Transport si Logistica din Sofia, care s-a desfasurat intre 28 februarie si 2 martie, si unde GEFCO Romania a participat alaturi de filiala din tara vecina, infiintata abia anul trecut.
Piata spatiilor industriale din Romania a avut o evolutie mai buna in 2011 datorita cresterii productiei si a exporturilor, devenind astfel un punct de interes pentru investitorii straini care si-au indreptat atentia catre spatiile de depozitare moderne si eficiente, potrivit celui mai recent raport al CBRE, din care reiese ca anul trecut au fost tranzactionati mai mult de 200.000 m2 pe piata industriala.
Rotterdam, Olanda
27-29 februarie, 2012
Pasim in afara fostului vas de croaziera Steamship SS Rotterdam, cel mai mare vas de pasageri construit vreodata in Olanda. Lansat de regina Juliana in 1958, vasul a transportat emigranti intre Rotterdam si New York timp de peste 40 de ani. Apoi a purtat pasageri in croaziere in jurul lumii, iar acum este un spatiu destinat conferintelor si turistilor.
Ajunsi in fata raftului in magazine, cumparatorii sunt din ce in ce mai atenti la ce cumpara si la modul cum sunt fabricate marfurile alese, fiind constienti de faptul ca protejarea mediului inconjurator trebuie sa fie o prioritate. Producatorii si distribuitorii urmeaza si ei aceasta tendinta si incep sa aplice diverse strategii prin care sa reduca emisiile de carbon.