Logistica

GEFCO prelungeste parteneriatul cu Dacia
Created on Sunday, 01 April 2012 03:38 / Written by Valentina Lupu

Parteneriatul dintre GEFCO si Mercurio, un jucator major in transportul si distributia de masini, a contribuit la reinnoirea contractului cu Dacia pentru distributia de autovehicule in Italia, de la Centrul Automotive din Parma, unde GEFCO si Mercurio gestioneaza impreuna operatiunile. In 2010, livrarile de autovehicule finite Dacia intre Pitesti si Constanta au insumat un volum de 64.920 t transportate pe calea ferata, ceea ce inseamna o reducere cu 8.431 a numarului de camioane care circula pe sosele, aducand astfel un beneficiu pentru mediu.

Leasingul si clientii complementari elimina problemele impuse de sezonalitate
Created on Sunday, 01 April 2012 03:37 / Written by Valentina Lupu
Caracterul sezonier al marfurilor clientilor logistici genereaza operatorilor probleme de capacitate pe care, la castigarea unui asemenea contract, acestia se grabesc sa le rezolve prin investitii masive in depozitare, echipamente si personal. Toate bune si frumoase pana cand varful de sezon al clientului se incheie, si atunci toata capacitatea suplimentara odata necesara satisfacerii clientului ramane doar un cost usturator. Dar efectele negative ale sezonalitatii pot fi invinse. Nu toate segmentele sunt sezoniere, dar daca exista un asemenea client, atunci toata atentia trebuie indreptata catre o alta industrie care poate furniza un client cu o sezonalitate complementara.
3PL, urmatorul pas
Created on Sunday, 01 April 2012 03:36 / Written by Elena Dedu

In Romania sunt cateva nume mari care au pornit ca distribuitori, a caror cifra de afaceri se datoreaza si in prezent mai ales activitatii de distributie, in timp ce profitul vine in principal din activitati conexe cum sunt transportul sau serviciile logistice. Si Interbrands Marketing&Distribution, unul dintre cei mai mari distribuitori autohtoni, este interesat de dezvoltarea in aceasta directie. Furnizarea de servicii logistice pe langa distributie este un pas normal in vederea dezvoltarii firmei, din moment ce astfel de servicii sunt derulate si in prezent, in anumite cazuri, pentru unii dintre parteneri. In plus, sunt disponibile si resursele necesare, spatii de depozitare, personal specializat, manageri cu experienta si sisteme informatice performante. De asemenea, exista si posibilitatea furnizarii de servicii de transport, insa deocamdata acest domeniu nu este prioritar pentru companie.

Logistica europeana se restructureaza
Created on Sunday, 01 April 2012 03:35 / Written by Valentina Lupu

In urmatorii cativa ani, piata europeana de logistica se va concentra si mai mult, jucatorii importanti devenind mai mari, iar firmele mici vor fi nevoite sa fuzioneze, sa colaboreze prin retele si parteneriate, avand ca alternativa preluarea de catre companiile foarte puternice. In acelasi timp, atat furnizorii de servicii logistice, cat mai ales transportatorii se vor orienta catre serviciile cu valoare adaugata pentru a rezista pe piata. De asemenea, in Europa va avea loc o centralizare a activitatii de depozitare in cateva hub-uri principale, iar chinezii vor ajunge aici cu unele segmente ale productiei inaintea mult-vehiculatei retrageri in masa a companiilor producatoare europene de pe piata asiatica.

Romania nu mai e de ajuns
Created on Sunday, 01 April 2012 03:34 / Written by Elena Dedu

In momentul in care a ajuns la o cota de peste 20% pe o piata mult mai mica decat potentialul valoric real, Network One Distribution a decis sa demareze extinderea in tarile vecine Romaniei, devenind astfel un distribuitor regional. S-a mers pe principiul ca e mai usor de dobandit o crestere cu 5% a cotei intr-un stat vecin decat acapararea unui sfert din piata romaneasca. Consumul de IT pe cap de locuitor in Romania este inca destul de redus, de 10 ori mai mic decat in Germania si de 4,2 ori mai mic decat in Cehia, de exemplu.



Page 111 of 147