Logistica
O cincime din marfa transportata aerian de Panalpina, pe anumite rute, prin reteaua proprie este cu temperatura controlata. Fiecare transport cu temperatura controlata este echipat cu senzori RFID, marfa fiind monitorizata de la preluare pana la livrarea la destinatia dorita. Cererea pentru astfel de transporturi este destul de ridicata, astfel Panalpina a implementat tehnologia SmartView. Pentru o transparenta optima, SmartView este integrat si in platforma IT a companiei.
Atentia sporita acordata mediului inconjurator si dorinta de a oferi servicii inovatoare au dus la lansarea proiectului Carpathia-Express si la formarea Carpathia Group, chiar la initiativa unor operatori, competitori pe segmentul de expeditii feroviare: Argo Bohemia s.r.o si Spedi Trans Praha s.r.o, din Cehia, si Raabersped Spedition GmbH din Austria. Dupa analiza calitatii, capacitatii, timpului de tranzit, pretului si cerintelor clientilor, aceste companii au ales sa colaboreze pentru a putea depasi problemele transportului feroviar.
Proiectul Carpathia consta in transportul marfurilor din Europa Centrala catre est printr-un tren de marfa integrat. "Volumele de marfa transportate pe calea ferata au scazut pana in 2002. Declinul a continuat si in urmatorii 10 ani. In acelasi timp, transportul rutier a crescut, pietele s-au dezvoltat, oferind partide tot mai mici de marfa, iar dezechilibrul s-a amplificat" a explicat Wolfgang Lang, head of Romanian Trains, Express Interfracht Internationale Spedition GmbH.
Chiar daca momentan ne confruntam cu scaderi ale volumelor de transport si schimburilor comerciale, in momentul in care economia va incepe sa creasca, iar transportul va creste in acelasi ritm, vor aparea probleme atat economice, cat si de mediu. Reteaua rutiera este din ce in ce mai congestionata, iar acesta este un dezavantaj pentru mediul de afaceri european. In aceste conditii, accentul se muta pe alte tipuri de transport, cum este cel naval. Tocmai pentru ca traficul de containere a crescut considerabil, ducand la o crestere a volumului de servicii logistice si de operatiuni portuare.
Pentru a accelera procesele si operatiunile, Portul Valencia a decis sa creeze un nou sistem IT pentru coordonarea tuturor agentilor care opereaza in port, prin platforma web Valenciaportpcs.net. Aceasta integreaza serviciile EDI ale Autoritatii Portuare cu serviciile oferite de sistemul de informatii si comunicatii si cu cele furnizate de carausi.
Conform informatiilor furnizate de CEVA Logistics, rezultatele celui de-al doilea trimestru al acestui an au fost mai bune decat cele din perioada similara a lui 2011. Astfel, intr-un interval marcat de piete stagnante si de precautia clientilor, veniturile grupului au crescut cu 5,5%, pana la 1.808 milioane de euro, veniturile din managementul transportului de marfuri (FM) au crescut cu 9%, in timp ce pentru logistica contractata (CL) au fost cu 3% mai mari. Progresul FM s-a datorat mai ales cresterii puternice in ceea ce priveste activitatea de transport de marfuri peste ocean, in special in Asia.
Incepand cu 1 iulie 2012 a intrat in vigoare Regulamentul de punere in aplicare nr. 931/2011 al Comisiei din 19 septembrie 2011 privind cerintele in materie de trasabilitate a alimentelor de origine animala stabilite in Regulamentul (CE) nr. 178/2002 al Parlamentului European si al Consiliului. Acesta obliga producatorii din sectorul alimentar sa se asigure ca anumite informatii privind loturile de alimente de origine animala sunt puse la dispozitie operatorilor economici carora le sunt furnizate alimentele si, la cerere, autoritatii competente.