Logistica
Desi si-a inceput activitatea la Bucuresti, filiala romaneasca a cargo-partner Expeditii a ajuns in timp sa se bazeze destul de mult pe biroul din Timisoara, unde opereaza 12.000 m2 de depozit clasa A, majoritatea pentru clienti din automotive. Hub-ul din Timisoara coordoneaza, de asemenea, liniile de grupaje rutiere venite din Austria, Ungaria, Olanda si Bulgaria. Fiind aproape de granita, toate grupajele ajung la Timisoara, iar ulterior sunt incarcate si distribuite in toata tara. Timisoara este si va ramane un punct strategic pentru -dezvoltarea cargo-partner in Romania. Am discutat cu Cosmin Bradea, national product manager logistics cargo-partner Expeditii, despre modul in care compania austriaca a reusit sa traverseze perioada crizei in Romania si perspectivele de dezvoltare.
Wim Bosman si-a extins anul trecut spatiul de depozitare de la Ploiesti cu 5.000 m2 si a deschis o filiala in Cluj, iar urmatorul oras vizat este Constanta. Extinderea a fost de bun augur deoarece compania a castigat un client mare si cativa mai mici, dar, pe de alta parte, a si pierdut unul important, iar volumele celorlalti s-au redus din al doilea trimestru al anului. Situatia de pe piata a impus modificari ale strategiei acestora, iar firmele de logistica si-au modificat si ele strategia, pentru a se adapta noilor cerinte. Astfel, experienta lor devine tot mai bogata, iar diferentele in ceea ce priveste serviciile nu mai sunt mari, asa cum remarca -directorul general Wim Bosman, Emil Ion.
Primul targ din Romania dedicat exclusiv echipamentelor de depozitat si manipulat, Stivex, si-a deschis portile la inceputul lui octombrie la Bucuresti. Organizat la Romaero Baneasa, evenimentul nu a avut nici pe departe stralucirea saloanelor de autoturisme de altadata, iar putinii participanti si expozantii au avut batai -serioase de cap cu frigul. De altfel, acestia din urma au facut eforturi considerabile pentru a se prezenta cat mai bine la aceasta manifestare de profil, aliniind o gama completa de produse.
Diagnosticul pus intr-un numar trecut al revistei Logistica referitor la transportul intermodal - ca este mai lent, mai scump si mai putin predictibil - a fost primit cu amaraciune, in cadrul conferintei Arilog, de companiile care incearca sa dezvolte acest segment in Romania. Din pacate, situatia actuala a intermodalului trebuie luata ca atare si, chiar daca lucrurile avanseaza, progresul este destul de lent. Sperante totusi exista, -acestea bazandu-se in special pe dezvoltarea portului Constanta, pentru care nu se stie cand vor fi alocate fondurile necesare.