Logistica
Customer Service Level (CSL) in supply chain merge mai departe decat definitia teoretica in care o relatie duala intre un furnizor si destinatarii serviciilor oferite de acesta este restransa la ceva simplist. Componentele supply chain-ului sunt fiecare la randul lor furnizor, dar si beneficiar si ar trebui sa aiba un rol activ in crearea de strategii care sa asigure succesul.
Chiar daca orice companie are ca scop principal satisfacerea clientului, datorita globalizarii informaticii pe piata mondiala si existentei unei plaje largi de furnizori care pot oferi aceleasi produse, dar cu servicii conexe mai bune, clientii sunt mult mai greu de atras si de pastrat, companiile avand nevoie de noi forme de diferentiere in raport cu ei. Pentru a promova aceasta idee si a oferi o solutie reala, Camera de Comert si Industrie Romano-Germana si Progress ICT au organizat seminarul „CRM (Customer Relationship Management): Componenta a culturii intreprinderilor”, ocazie cu care au fost prezentate avantajele alegerii si introducerii - din miile de softuri de pe piata - a unui sistem CRM viabil care sa ofere sprijin real marilor companii, in special celor din retail, printr-o buna gestiune a relatiei cu clientii, mai ales in campaniile promotionale si de vanzare.
Agroalim a reusit anul trecut sa inregistreze o crestere a numarului de clienti si o mentinere a volumului de vanzari fata de 2010, in ciuda recesiunii economice. Iar in 2012 scaderea continua a pietei va fi compensata de eforturile interne de eficientizare operationala si de castigare de noi clienti pe toate canalele de distributie, astfel ca „avem incredere in rezultate foarte bune“.
Criza economica a temperat mult avantul investitorilor straini si i-a determinat pe unii dintre ei sa se extinda si catre alte tipuri de business, asa cum este cazul fondului spaniol de investitii Nervia Consultores. Mai mult, criza a generat o noua stare de fapt, care este de fapt normalitatea momentului de fata, fiind o realitate cu care piata trebuie sa se obisnuiasca.
Ad van Wijk, actionarul majoritar al Logistic E van Wijk, a impartasit participantilor la o conferinta de-a noastra din acest an un banc despre un concurs de stors lamai, in care un individ sfrijit reuseste sa mai stoarca o picatura dintr-o lamaie deja „epuizata” de cativa cetateni cu muschi á la Arnold Schwarzenegger. Raspunsul la intrebarea „cine credeti ca era subtirelul care s-a dovedit ca a reusit sa mai scoata o picatura din lamaia deja stoarsa de cei mai puternici oameni?” era, in varianta lui Ad van Wijk, omul de la Fisc. Insa, daca ar fi sa ne luam dupa operatorii de logistica cu care am stat de vorba in ultima perioada, beneficiarii de servicii logistice l-ar putea concura cu succes pe temutul inspector fiscal.