Logistica
Spatiul ramas liber dupa plecarea Nokia se ocupa treptat. Dupa Bosch si De Longhi, un alt nume care va veni in Jucu este Battistero S.p.A. Producatorul va investi 50 milioane euro intr-o unitate de productie, in parcul industrial Tetarom III. Incepand de anul viitor aici vor fi angajati peste 500 de oameni care vor produce cozonaci, biscuiti si alte produse de patiserie.
La jumatatea lunii trecute, Camion Logistic a inaugurat prima structura de afaceri finantata din POR in Regiunea Sud Muntenia, dupa ce in 2010 proiectul centrului sau multifunctional era primul la nivelul acestei regiuni care obtinea asistenta nerambursabila Regio. Proiectul a primit finantare in cadrul Axei 4 „Sprijinirea dezvoltarii mediului de afaceri regional si local“ DMI 4.1 „Dezvoltarea durabila a structurilor de sprijinire a afacerilor de importanta regionala si locala“, iar valoarea sa totala a fost de peste 16 milioane de lei, din care finantarea din fonduri europene se ridica la 11,6 milioane de lei, adica 69,89% din total, cu exceptia terenului. Cu ocazia inaugurarii oficiale, directorul general Camion Logistic, Ion Lixandru, si-a invitat vecinii - firme care au dezvoltat parcuri industriale sau logistice in preajma - la o dezbatere referitoare la oportunitatea unei asemenea investitii si la potentialul zonei, atingandu-se si problema lipsei de sprijin din partea autoritatilor locale.
In cadrul unei discutii la care participa manageri din transport si logistica nu putea sa nu se abordeze si subiectul „combustibil“.
Astfel, Radu Dinescu a reamintit ca de la 1 ianuarie 2013 se va atinge si la motorina, cum s-a atins anul trecut la benzina, nivelul minim al accizelor din UE, de 330 de euro/ 1.000 l, fata de 316,03 in prezent. Cum insa in Romania pretul la pompa e mai mare decat in Austria, desi acciza la noi e mai mica, si e aproape comparabil cu cel din Slovenia, unde acciza e de 450 de euro/1.000 l, „inseamna ca altcineva, nu Statul, ia banii. Sigur ca petrolistii incearca sa-si maximizeze profitul daca vad ca se poate.
Pana acum cativa ani, clientii nu erau interesati foarte mult de costurile de transport si se concentrau mai ales pe livrarea rapida, ca urmare comenzile pentru trafic aerian erau foarte numeroase. Criza insa i-a invatat pe toti ca printr-o planificare riguroasa a stocurilor si a aprovizionarii si cu ajutorul solutiilor IT pot face estimari si pot apela mai mult la transportul rutier si maritim, mai ieftin. Astfel ca, in prezent, transportul aerian a ramas un serviciu premium si rapid destinat clientilor care au nevoie foarte urgent de anumite produse sau este o optiune pentru produsele extrem de valoroase. De aceea, cargo-partner Expeditii SRL si-a dezvoltat portofoliul de servicii, s-a implicat in proiecte speciale, a pus accent pe solutie si pe flexibilitate, personalizand serviciul de transport aerian oferit clientilor, iar prin asta a reusit sa atraga mai multe volume si profit.
Chiar daca multi oameni de afaceri nu dau nicio sansa provinciei, compania Marconi, cu capital 100% romanesc, a demonstrat ca si intr-un orasel ca Urziceni, in care nici nu se da ora exacta in productie si nici nu sunt centre mari de distributie si transporturi, exista posibilitatea de a te dezvolta continuu, impotriva cursului economiei. Firma s-a infiintat in urma cu doua decenii si s-a dezvoltat pe mai multe segmente, de la import si distributie de aparate de cafea, pana la productie de pufuleti sau activitati in agricultura, luand decizii „din mers”, in functie de evolutia pietei. Iar cand activitatea de productie si distributie s-a diminuat, existenta unui parc propriu de camioane a dus la dezvoltarea unui segment de transport la standarde nemtesti. Pentru a vorbi in cunostinta de cauza, Marconi si-a deschis o autobaza in Germania, unde functioneaza si un service pentru flota proprie, dar si o parcare pentru soferii firmei care lucreaza pe international.