Logistica
Furnizorul de servicii de logistica CEVA Logistics a raportat la sfarsitul lui 2011 un venit record de 6,9 miliarde de euro si o crestere puternica, de 10%, a EBITDA (13% la rate de schimb valutar constante). De asemenea, la inceputul lui 2012, grupul a finalizat o finantare transformationala de consolidare a capitalului propriu si debitelor, care a eliminat o datorie de peste 850 milioane de euro.
Potrivit raportului DTZ "European Retail Guide - Shopping Centres", Bucurestiul are un stoc de spatii comerciale mediu comparativ cu alte orase europene. Suprafata acestora este de 186 m2/1.000 de locuitori, de trei ori mai mare decat media de 56 m2, inregistrata la a nivelul Romaniei.
Jungheinrich a anuntat lansarea, in primavara acestui an, a unei noi serii de electrostivuitoare cu contragreutate, ce include modelele EFG 425 si EFG 430, precum si a noilor stivuitoare cu ardere interna (IC) si transmisie hidrostatica, tip VFG 540s si V550s ("the big ones")
Modelele EFG 425-430 pot transporta maximum 3 t, inlocuiesc versiunile similare precedente si sunt acum cu 13% mai economice din punct de vedere al consumului de energie. In timp ce unul dintre echipamente are un centru de greutate mai mare cu 60 cm, celalalt are sasiul mai scurt, pentru a reduce unghiul de viraj.
Grupul Kuhne+Nagel traseaza noi standarde pe segmentul manipularii de produse farmaceutice. Ca parte a serviciului KN PharmaChain, compania va implementa noua tehnologie cu senzori wireless, care inregistreaza si transmit temperatura produselor farmaceutice livrate pe calea aerului de-a lungul intregului supply chain.
Utilizarea senzorilor wireless este o realizare majora pe segmentul transportului aerian de medicamente.
EDITORIAL
Clienti cu varfuri de vanzari complementare, cheia eficientizarii operatiunilor de logistica
In goana dupa clienti, putini operatori de logistica sau de transport iau in calcul caracterul de sezonalitate al produselor clientilor din retail pe care s-au batut sa-i castige. Totusi, sezonalitatea este o problema nu numai in serviciile turistice, ci si in cele logistice, mai ales atunci cand clientul este un mare retailer de bunuri de larg consum.
Toata lumea stie ca in preajma sarbatorilor - si mai ales de Craciun si de Pasti - cresc foarte mult vanzarile de produse alimentare sau chiar pentru uz gospodaresc, in timp ce in celelalte luni nivelul vanzarilor este constant. La fel, bauturile racoritoare, apa minerala si berea se vand in exces in lunile de vara, in timp ce in restul anului se pastreaza la cote echilibrate.