Logistica

Eliminarea erorilor de scanare poate duce la o economie de pana la 30%
Created on Wednesday, 01 February 2012 14:03 / Written by Valentina Lupu

Lipsa transparentei este unul din principalii factori de cost in logistica interna. Aceasta duce la greseli si este o bariera in calea imbunatatirii calitatii, fiind astfel un dezavantaj concurential. Astazi, cea mai mare parte a logisticii productiei si din depozite este executata cu stivuitoare, insa operatorii sunt nevoiti sa scaneze manual sarcinile de fiecare data cand sunt incarcate/descarcate si, de asemenea, sa scaneze zona de depozitare a acestora. Studiile au aratat ca, in medie, 93% dintre scanari sunt corecte, procentul crescand,in cele mai bune cazuri, pana la 95%.
Asta inseamna ca pana la 7% din scanari sunt efectuate gresit, situatie care duce la „pierderea“ paletilor sau produselor care nu pot fi apoi gasite pentru ca acestea nu se afla la locul indicat de WMS. Sistemele identPLUS sunt disponibile direct de la producator, care isi cauta, de altfel, un distribuitor pe piata romaneasca. Cei care sunt interesati de acest sistem au la dispozitie date de contact mai jos.

Rezultate optime chiar si la 500 de livrari zilnice
Created on Wednesday, 01 February 2012 13:52 / Written by Aurora Negutu

Compania croata INA, specializata in transporturi de produse petroliere, a reusit sa-si optimizeze activitatea cu ajutorul solutiilor Ortec, reducand numarul kilometrilor parcursi si, implicit, costurile de transport, si optimizand cele 400-500 de livrari zilnice.
 
INA, companie petroliera croata, membra a Grupului MOL, administreaza o flota de 250 de vehicule - doar o treime fiind proprie - doua rafinarii, sapte depozite si 420 de statii de carburant, dar si clienti angro si din retail, comercializand toate tipurile de carburant, inclusiv GPL. Clientii angro reprezinta 25% din volum.

Concurenta obliga la eficientizare
Created on Wednesday, 01 February 2012 13:48 / Written by Aurora Negutu

Concurenta de pe piata de logistica si recesiunea au creat o situatie care ii obliga pe operatori sa faca investitii in eficientizarea activitatilor. Pentru optimizarea distributiei, in conditiile in care carburantul reprezinta 40% din costul de transport, FM Logistic Polonia a decis sa implementeze sistemul de rutare automata si planificare a curselor Shortrec, oferit de Ortec.

Prezenta in 12 tari, inclusiv Rusia si China, a asigurat FM Logistic o cifra de afaceri de 744 de milioane de euro in 2010. Activitatea companiei se bazeaza in proportie de 58% pe depozitare, 27% pe transport, iar diferenta, pe servicii cu valoare adaugata.

Piesa lipsa din puzzle
Created on Wednesday, 01 February 2012 13:44 / Written by Aurora Negutu

Indiferent cat de bine este organizata activitatea unei companii de transport, este absolut imposibil ca la un moment dat sa nu intervina nevoia de a optimiza anumite procese, sau mai mult, sa realizezi ca din infrastructura de care dispui lipsesc anumite componente. Pentru International Lazar Company, piesa care a completat puzzle-ul unui management de calitate al activitatii de transport a fost adoptarea unei solutii de planificare a curselor. Singura companie de transport cu capital 100% romanesc prezenta in top zece operatori de transport, dupa cifra de afaceri, a fost si primul client ORTEC in Romania.

Clark isi dezvolta reteaua de dealeri
Created on Wednesday, 01 February 2012 13:38 / Written by Cristiana Sandulescu

In paralel cu lansarea unor noi modele de stivuitoare, dintre care unele intra in productia de serie in acest an, Clark s-a concentrat in 2011 pe extinderea retelei de vanzari si service, in conditiile in care acum sunt vizate si piete noi sau pe care compania americana nu avea o prezenta prea consistenta.
Spre deosebire de alti producatori de echipamente de manipulat, strategia de vanzari a grupului american Clark a fost constituirea unei retele puternice de dealeri. Acestia sunt companii independente, care asigura atat partea de vanzari, cat si service-ul, si sunt in legatura stransa cu clientii finali. In ultimul timp insa a fost luata in calcul si varianta deschiderii unor filiale proprii in Europa, in vederea imbunatatirii comunicarii cu si intre dealeri, dar si pentru a oferi sprijin mai mare pentru vanzari si service.



Page 114 of 147