Logistica
GSK, unul din cei mai importanti clienti Europharm Distributie, detinea, pana anul trecut, un depozit in Ungaria, de unde marfa de la furnizorii europeni era trimisa catre clientii din Romania si Republica Moldova. Pana la depozit, produsele erau transportate pe 1.152-1.638 km, la care se adaugau 820-980 km pana la clienti. Pentru a-si eficientiza activitatea, GSK a decis mutarea depozitului in Romania, mai aproape de punctele de distributie.
Unul din proiectele prezentate pentru premiile Arilog a fost cel al lui Wim Bosman, dezvoltat anul trecut pentru
clientul Samsung, care a cautat in Romania un centru de distributie atat pentru tara noastra, cat si pentru Bulgaria. Samsung a devenit cel mai important client Wim Bosman, generand 30% din cifra sa de afaceri din Romania.
Dupa ce la mijlocul anului trecut Samsung a incheiat colaborarea cu Genco Trade si a venit cu reprezentanta proprie in tara noastra, a decis ca are nevoie sa isi extinda reteaua de distributie de aici.
FM Logistic a participat la premiile Arilog Best Operational Award cu un proiect realizat la platforma de la Dudestii Noi (dedicata clientului Nestlé). S-a urmarit cresterea calitatii serviciului oferit clientului, iar principala dezvoltare a fost pe partea de IT, cu o perioada de implementare de doua luni. Obiectivele proiectului au fost de a creste nivelul trasabilitatii in zona de picuire, de la 80 la 100%, de a avea trasabilitate pe fiecare palet si o mai buna vizibilitate asupra stocului.
APTUS Software a prezentat luna trecuta aplicatii software si echipamente de ultima generatie, care presupun o rata de recuperare a investitiei foarte ridicata. Accentul a fost pus pe avantajele implementarii unui sistem WMS:
managementul stocului in timp real, optimizarea personalului, reducerea numarului de inventare si a timpului de realizare a acestora, satisfacerea clientilor prin livrari corecte si la timp.
Daca pana in 2007 cele mai multe firme lucrau pe piata libera, fara posibilitatea de a-si face planuri pe termen lung, totul fiind dupa „nasul“ managerului si posibilitatea echipei de a duce contractele gasite de la luna la luna, dupa intrarea Romaniei in Uniunea Europeana a devenit la moda contractul pe termen lung. Si astfel romanii au aflat ce-i aceea licitatie.
Dar daca prin 2007-2008 cele mai multe licitatii se organizau in afara tarii, iar castigatorii erau, de cele mai multe ori, firmele straine, in prezent licitatia a devenit sport national. Toata lumea face licitatie pentru orice, fie ca achizitioneaza un bun de folosinta pe termen mediu sau indelungat, fie ca isi asigura un serviciu, de la logistica la curatenie.