Logistica

CEVA desemneaza Office Depot drept „Furnizorul Anului”
Created on Thursday, 01 September 2011 14:57 / Written by Elena Dedu

CEVA Logistics a oferit premiul Furnizorul Anului companiei Office Depot, drept recunoastere a eforturilor constante depuse de aceasta pentru imbunatatirea serviciilor oferite si pentru implementarea de inovatii pe piata, precum si pentru o intelegere corecta a cerintelor de business ale CEVA.

Conditiile generale ar putea reglementa piata de logistica
Created on Thursday, 01 September 2011 14:40 / Written by Elena Dedu

In ultimii ani, pe piata romaneasca s-a observat o crestere semnificativa a consumului, a productivitatii si diversitatii. Din punct de vedere logistic, acest lucru se traduce in cresterea fluxurilor, volumelor, serviciilor, modificarea caracteristicilor generale ale supply chain-ului, dar si in cresterea complexitatii prin faptul ca in proces sunt implicate mai multe parti, afacerile s-au dezvoltat la nivel international, iar distributia si depozitarea au fost externalizate. Totusi, ceea ce lipseste pe piata locala sunt regulile. Daca la transportul naval, feroviar, aerian si rutier international exista tot felul de norme, pentru distributie si logistica nu exista asa ceva. Aceasta problema a fost discutata in cadrul seminarului „General conditions for domestic transport and warehousing“, parte a conferintei organizate de Archicom in Bucuresti.

Orice greseala poate cauza un dezastru
Created on Thursday, 01 September 2011 14:40 / Written by Elena Dedu

In Romania, depozitarea de produse periculoase este inca un domeniu pe care nu multi il abordeaza, deoarece legislatia este stricta si sunt necesare investitii mari in tot felul de sisteme de monitorizare si control, dar si in sisteme de protectie. Este o activitate extrem de complexa, unde cel mai mic pas gresit poate duce la o catastrofa. In cadrul seminarului organizat de Archicom in mai, specialisti in domeniul marfurilor periculoase au aratat cam ce
precautii trebuie luate in cazul operarii intr-un depozit ADR, si mai ales cum se face acest lucru in Olanda.

Vrem transport intermodal, dar nu stim sa-l implementam
Created on Thursday, 01 September 2011 14:39 / Written by Valentina Lupu

Romania nu pierde doar volumele venite din China pentru Europa de Vest, pentru care sunt selectate rute mai putin anevoioase decat tara noastra, care, cu infrastructura potrivita, ar fi alegerea logica pentru tranzitarea marfurilor ce intra pe continent. Dar chiar si partea de vest a Romaniei este aprovizionata prin Koper si Trieste, porturi ce reprezinta principala competitie pentru Constanta. In timp ce celelalte porturi de la Marea Neagra au mentinut o crestere usoara, dar sigura, a volumelor pe parcursul crizei, cele destinate Constantei au scazut vertiginos, de la 1,4 milioane de TEU in 2008, la 490.000 de TEU anul trecut.

102 milioane de km „economisiti” de UPS in 2010
Created on Thursday, 01 September 2011 14:39 / Written by Valentina Lupu

Volumul coletelor livrate de UPS in SUA a crescut cu 1,8% in 2010 comparativ cu 2009, dar cantitatea de combustibil consumata per colet a fost redusa cu 3,3%. Compania a explicat imbunatatirea vizibila prin folosirea vehiculului potrivit pe ruta potrivita, folosindu-se de tehnologie pentru a reduce kilometrajul si concentrandu-se pe modul in care comportamentul poate afecta consumul de combustibil.



Page 121 of 147