Logistica
Desi planuieste sa se intoarca la un moment dat in tara sa natala, Christophe de Korver, director general Gefco Romania, este pentru moment in elementul sau aici, intr-o tara in care, din punct de vedere profesional, sunt multe lucruri de dovedit, logistica noastra neaflandu-se inca la nivelul de maturitate din partea occidentala a continentului. Pasionat de gatit, francezul duce in special dorul restaurantelor si magazinelor specializate de acasa, unde se gasesc „de toate“, astfel ca weekendurile sunt impartite intre Paris si Praga, unde locuiesc copiii sai. Seful Gefco se declara „foarte european“ si nu ar vrea sa locuiasca pe niciun alt continent.
Un numar tot mai mare de companii au decis sa implementeze un WMS (Warehouse Management System) pentru a avea o reducere imediata de costuri si o imbunatatire a proceselor de bussines. Aceste sisteme devin parghii importante care duc la o eficienta ridicata si o satisfactie a clientului la fel de ridicata. Printre beneficiile imediate aduse de un astfel de sistem se pot numara la prima vedere: cresteri importante ale acuratetii stocurilor, reducerea costurilor cu forta de munca, o adaptibilitate ridicata a implementarii de servicii cu valoare adaugata.
Potrivit unui raport Colliers, desi inca departe de euforia din 2007-2008, marii retaileri de pe piata sunt foarte preocupati de cautarea de noi oportunitati pentru extindere, chiar si pe timp de criza segmentul alimentar fiind unul din cele mai active. Raportul preconizeaza de asemenea ca marii retaileri vor continua si in viitor sa isi asigure locatii, actuala perioada fiind foarte buna pentru a obtine conditii avantajoase de la dezvoltatori.
Hainele frumoase, masinile de lux si intregul stil de viata al bucurestenilor este departe de a fi un etalon pentru restul Romaniei. Acesta este primul lucru pe care il invata strainii stabiliti in Capitala imediat ce calatoresc si in alte parti ale tarii. Daca romanii din Transilvania sunt mai aproape de structura europenilor din zona centrala a continentului, Bucurestiul seamana mai degraba cu sudul Italiei, crede expatul pe care l-am intervievat pentru materialul din aceasta luna. De la Marc Paulissen, country manager H.Essers, am aflat ca, pentru sanatatea nervilor, traficul din Capitala nu trebuie luat prea in serios, dar si cat de ciudate sunt obiceiurile romanesti in ochii strainilor.
Dupa ce vizitezi doua targuri germane - CeMAT si Transport&Logistic - si vezi puhoiul de oameni din toata Europa, veniti parca sa se bucure de revenirea afacerii si iesirea din criza economica, nu stii daca sa fii cuprins de aceeasi euforie sau sa te intristezi cu gandul la propria piata.
O vreme am crezut ca daca facem parte din Uniunea Europeana, ca vrem sau ca nu vrem, vom fi trasi dupa tarile civilizate si vom progresa, indiferent de aranjamentele pentru partid si propriile persoane ale politicienilor. Insa cei doi ani de criza ne-au aratat ca „bogatii Europei” au investit in propriile economii, iar guvernele lor au scos banii economisiti si le-au oferit ca subventii pentru plata angajatilor cand fabricile erau goale.