TRANZIT

E loc de crestere pe transportul frigorific, dar pentru profesionisti
Created on Thursday, 02 July 2020 11:47 / Written by Marilena Matei
Cu ochii, pe 7 iulie, la votul final in Parlamentul European pe Pachetul Mobilitate, al carui deznodamant ne asteptam sa nu fie favorabil romanilor, trebuie sa ne gandim ce facem mai departe daca vrem sa ramanem pe piata de transport. Foarte multe business-uri concepute pe modelul unui parteneriat cu 2-3 expeditori straini sau chiar producatori, in curtea carora raman permanent camioanele intre schimbarile turelor de soferi venite cu microbuzul sau avionul din Romania, nu mai pot fi continuate. Si nu numai pentru ca Pachetul Mobilitate obliga la intoarcerea camionului in tara la 8 saptamani si a soferului la 3-4 saptamani, ci pentru ca realitatea de AZI este ca un asemenea mod de operare este echivalat de ANAF ca detasare de soferi la firmele care dau comenzile, aceleasi tot timpul, situatie in care soferii trebuie platiti cu salariul minim din tara unde le sunt stabiliti partenerii expeditori si de unde pornesc si se termina adesea cele mai multe curse.
Polemici mari in jurul proiectului de modificare a legii RCA
Created on Thursday, 02 July 2020 11:46 / Written by Trafic Media
Modificarea Legii RCA vine in contextul scrisorii primite din partea Comisiei Europene, in cadrul careia sunt mentionate anumite prevederi din cuprinsul Legii nr. 132/2017 si Normei nr. 20/2017, care sunt susceptibile sa reprezinte incalcari ale legislatiei europene. Propunerile vizeaza modificarea modului de punere in aplicare a conceptului de „asigurat cu risc ridicat”, abrogarea prevederilor ce limiteaza cheltuielile administrative si de vanzare ale politei de asigurare, ce pot fi incluse de catre asiguratori in calculul tarifelor de prima, precum si eliminarea obligatiei ASF de reglementare a modului de calcul al tarifelor de prima, a criteriilor de risc, a indicilor de incarcare, a coeficientilor de majorare si/sau de corectie ori a altor instrumente de ajustare a tarifelor de prima, in conditiile in care calculul va avea in vedere respectarea principiilor actuariale general acceptate. Desi lucrurile par relativ simple, odata intrat in dezbatere proiectul de modificare a legii RCA au aparut polemici intre partile implicate, miza fiind sa nu se permita scaparea de sub control a tarifului asigurarii RCA, asa cum s-a intamplat in trecut.
Costul mediu de reparatie a crescut cu 40% in ultimii 3 ani
Created on Thursday, 02 July 2020 11:44 / Written by Trafic Media
Costul mediu de reparatie al autovehiculelor este in crestere de la an la an, cu 7-12,7%, astfel ca, in primul trimestru din 2020, s-a majorat cu 40% fata de aceeasi perioada din 2017. Astfel, potrivit unui studiu BAAR, costul mediu cu reparatiile in ianuarie-martie 2020 s-a ridicat la 8.256 de lei, fata de doar 5.910 lei in ianuarie-martie 2017.
Pandemia a dus la cresterea costului/km, in paralel cu scaderea tarifelor
Created on Thursday, 02 July 2020 11:43 / Written by Petronela Badescu
In perioade de criza, ca aceea pe care o traversam acum, unii factori de productie, sau in cazul transportatorilor unele aspecte operationale, se pot modifica foarte mult, avand un impact semnificativ asupra costurilor totale. In cazul pandemiei de Covid-19 cheltuielile firmelor de transport au fost influentate de modificarea catorva indicatori principali, printre care numarul de camioane care au stat pe dreapta, numarul de kilometri parcursi de vehicule, procentul de kilometri cu incarcatura din totalul kilometrilor, redistribuirea costurilor in costul/km si costul suplimentar adus de masurile sanitare aplicate. Iar schimbarile din ultima vreme au facut ca, per ansamblu, cheltuielile/km sa creasca din cauza pandemiei, in paralel, de multe ori, cu scaderea tarifelor, fie din cauza ieftinirii usoare a carburantului, fie din cauza cererii mult mai mici decat capacitatea de transport. Desi clientii nu au respectat rulajul promis transportatorilor, si in functie de care se stabileste tariful, au cerut, totusi, aplicarea clauzei de combustibil, chiar daca pretul la motorina nu a scazut decat pentru cateva saptamani.
O activitate cursiva, focusata pe distributia pentru retaileri
Created on Thursday, 02 July 2020 11:40 / Written by Beatrice Zavoeanu
Daca transportul de marfuri generale, la prelata, s-a confruntat si inca se mai confrunta cu o perioada dificila, cel frigorific a fost oarecum protejat de restrictiile impuse de coronacriza, mai ales daca functiona in sectorul alimentar sau medical. Pe langa pretul mai bun, nisa de transport cu temperatura controlata ii poate oferi unei companii - asa cum s-a intamplat si in cazul Trans Logistic N.A.D. - o cursivitate a activitatii pe parcursul intregului an, cu atat mai mult cu cat acesta exploreaza cu 25-30% din forte si zona mai dificila, dar si mai ofertanta, de grupaje de produse frigorifice sau congelate. Pe langa contractele de import, in special de fructe si legume din Grecia sau din sudul Italiei, compania si-a extins oferta alocand tot mai multe forte si investitii pe segmentul de distributie finala a acestor produse, astfel ca a ajuns sa detina un parc de 21 de camioane de 20 t, plus 29 de vehicule de 3,5 si 7,5 t, din care sase pe CNG, care asigura in principal distributia in Timisoara, Cluj-Napoca si Oradea pentru lantul de supermarketuri Mega Image.

Subcategories



Page 1 of 306