Transport Persoane
Presiunea pe reducerea emisiilor poluante si subventionarea achizitiilor de autobuze ecologice a motivat producatorii de vehicule sa dezvolte tehnologii de propulsie alternativa, pentru a inlocui clasicul si atat de criticatul motor diesel. In consecinta, piata abunda de solutii care dintre care mai interesante, insa foarte multe sunt inca in faza de prototip. Mercedes-Benz a ramas de-a lungul timpului destul de rezervat in promovarea tehnologiilor alternative, preferand sa se concentreze asupra perfectionarii motoarelor diesel. Acum insa propune autobuzul Citaro NGT pe gaz natural, care a intrat in productia de serie si cu care a castigat deja doua licitatii importante, pentru Augsburg si Madrid.
„Pirateria“ in transportul de persoane este un fenomen binecunoscut, care nu numai ca nu poate fi eradicat, dar ia amploare. Cu prilejul Expo Tranzit problema a fost din nou dezbatuta si au fost creionate niste directii de actiune. Legea 38/2003 modificata confera acum Politiei Romane dreptul de a-i controla si sanctiona pe pirati, in conditiile probarii prestarii serviciului contra-cost si al caracterului repetitiv al faptei, stabilit prin sintagma „in mod repetat“. Ultima ridica insa cele mai mari probleme, pentru ca e dificil ca un vehicul sa fie gasit de doua ori ca face piraterie, iar daca intervalul de timp in care a fost depistat este prea mare, in instanta se poate decide ca nu se dovedeste caracterul repetitiv.
Adoptarea standardului de poluare Euro 6 pe piata din Turcia, incepand cu 2016, a generat o scadere a vanzarilor de autobuze si autocare in primul trimestru al acestui an, dupa ce operatorii autohtoni s-au grabit sa-si completeze flotele in 2015, pentru a beneficia de preturile mai mici ale vehiculelor Euro 5. Adaptarea gamei de produse la noua tehnologie nu prea a mai lasat loc pentru dezvoltarea de noi modele, lucru care s-a vazut si la ultima editie a Busworld Istanbul, de la jumatatea lunii trecute. Cei mai mari constructori au etalat game complete de produse, noutatile expuse in toamna la Kortrijk fiind in centrul atentiei si de aceasta data. Din pacate, lipsa celor doi mari jucatori de pe piata - Daimler si MAN - a dat o oarecare nota de saracie evenimentului.
Cu peste 22.000 de unitati vandute de la lansarea sa, in 1994, si pana in prezent, Tourismo este cel mai popular autocar Mercedes-Benz, fiind disponibil in nu mai putin de sase versiuni. Incepand cu cel mai mic model, Tourismo K, de 10,3 m lungime, si pana la Tourismo L, de 14 m, vehiculul poate fi configurat pentru o gama variata de aplicatii, fiind preferat de operatori pentru versatilitatea sa, dar si pentru economie si costuri reduse de exploatare. In 2015, vanzarile Tourismo au inregistrat un nivel record, de peste 2.000 de unitati. Pentru a demonstra performantele autocarelor sale, echipa Mercedes-Benz a organizat un test drive pe coasta Dalmatiei la jumatatea lui martie, cu prilejul caruia jurnalistii presei de specialitate au putut testa toate modelele gamei, in conditii de trafic dintre cele mai diferite.
Grupul Irizar a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri cu 550 de milioane de euro mai mare decat in 2014 si, in plus, a inregistrat o crestere de 30% a activitatii la fabrica din Ormaiztegi, Spania. Acest lucru se datoreaza atat revigorarii pietei nationale (pe plus cu 30% fata de anul precedent), cat si cererilor venite din toata Europa pentru gama de autocare integrale. In plus, au inceput sa fie primite cereri pentru integrale si din Statele Unite.