Transport Persoane
In asteptarea adoptarii noii legi a serviciilor de transport public local, care sa reglementeze desfasurarea transportului in zona metropolitana a Capitalei, dar si a sentintei judecatoresti finale in cazul procesului in care este implicata AMTB, aflata in subordinea Ministerului Transporturilor, situatia traseelor dintre Bucuresti si localitatile din Ilfov se mentine ambigua. Guvernul a initiat luna trecuta o ordonanta de urgenta la Senat, pentru a prelungi (din nou) valabilitatea actualelor licente de traseu - care s-au numit candva, la momentul ultimei lor atribuiri, „interjudetene limitrofe“.
Dupa lungi asteptari si pregatiri, Programul Operational Regional 2014-2020 va putea fi, in sfarsit, accesat in aceasta primavara. Beneficiarii vor fi administratiile publice locale, iar sume importante vor putea fi utilizate pentru transportul urban, atat pentru infrastructura, cat si pentru vehicule sau pentru alte sisteme benefice pentru dezvoltarea mobilitatii. Din pacate, Comisia Europeana a spus un NU categoric achizitiei de autobuze diesel Euro 6, astfel ca sunt eligibile doar vehiculele cu sisteme de propulsie alternativa. Intrucat ultimele sunt mai scumpe decat cele conventionale, numarul total de mijloace de transport noi va fi mai mic in aceste conditii. Macar sa se foloseasca si ultimul euro disponibil.
O mare parte din poluarea de la nivelul oraselor si continutul ridicat de CO2 sunt cauzate de traficului motorizat din interiorul acestora, pe toate categoriile de vehicule, iar congestionarea traficului reprezinta o problema cvasi-generala in toate marile municipii ale Romaniei.
Numarul utilizatorilor transportului public urban este in continua scadere, concomitent cu cresterea intensiva a numarului autoturismelor ...
Compania de transport britanica Arriva a achizitionat 174 de autobuze etajate hibride Volvo B5LH. Vehiculele sunt carosate in Marea Britanie de Wrightbus si echipate cu un sistem hibrid paralel, ceea ce permite o reduce a emisiilor de CO2 cu 39% comparativ cu vehiculele traditionale.
...
In anul in care Romania a inregistrat cea mai mare crestere a PIB dintre toata tarile Uniunii Europene, piata de microbuze, autobuze si autocare noi a fost in cadere libera comparativ cu 2015. Iar acest lucru ar trebui sa traga niste semnale de alarma. Daca la microbuze scaderea de peste 40% poate fi pusa pe seama incheierii campaniei de achizitie de vehicule dedicate elevilor, la autobuze si autocare vorbim, pe de o parte, de lipsa livrarilor de flote consistente in domeniul urban, iar pe de alta parte, de reorientarea operatorilor privati catre vehicule second-hand „tinere“ din Occident. Incertitudinea din plan legislativ face ca lucrurile sa treneze, firmele de transport intern amanand achizitiile pentru liniile judetene/interjudetene pana cand vor sti cu exactitate cum va arata programul viitor de transport.