Transport Persoane
Taxa de prima inmatriculare era singura care putea sa mai puna oprelisti importurilor masive de autobuze si autocare second-hand din Uniunea Europeana. Criticata puternic in special de romani, dar si de occidentali - suparati ca nu au unde sa mai plaseze „vechiturile“ lor - taxa a fost eliminata, fara a se incerca macar o cosmetizare. Si uite asa s-a dat din nou unda verde importurilor de masini rulate, uzate si extrem de poluante. Pentru ca, in cea mai mare parte, nu se aduc second-hand-uri „tinere“, ci vehicule de aproximativ 20 de ani vechime sau peste, cumparate pe bani mai putini decat un autoturism mai pricopsit si care la scurt timp dupa ce intra in operare deja merg pe profit.
Text: Cristiana SANDULESCU
Polonia se poate numi a doua casa pentru MAN, care este prezent aici cu facilitati de productie inca din 1999. Fabrica din Starachowice lucreaza la foc continuu pentru a onora toate comenzile de autobuze urbane MAN Lion’s City si sasiuri pentru tarile emergente, avand un personal bine instruit si produse de calitate.
Text: Cristiana SANDULESCU
Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) situeaza Romania in top 3 la nivelul Uniunii Europene in ceea ce priveste decesele atribuite poluarii. Conform OMS, rata mortalitatii din cauza poluarii cu particule e de 55 la 100.000 de locuitori. 11.000 de persoane mor anual in tara noastra din cauza emisiilor de particule fine (PM2.5) produse in principal de traficul rutier din orase.
Politica „dezbina si cucereste“ si-a dovedit de multe ori eficienta si, tocmai pentru a nu ajunge sa se elimine unii pe altii, carausii din zona Timisoarei au decis sa-si uneasca fortele intr-o asociatie patronala. Cum in Banat productia s-a dezvoltat foarte mult, transporturile in regim de conventie sunt printre cele mai sigure si stabile, chiar daca tarifele se situeaza inca la un nivel destul de jos. Ducodan este printre cei mai mari transportatori din zona specializat in operarea de curse regulate speciale, pastrand un ochi si spre dezvoltarea serviciilor pentru curse turistice.
Primaria Municipiului Bucuresti (PMB) a publicat pe SEAP anuntul de achizitie a 400 de autobuze Euro 6, iar termenul limita de depunere a ofertelor este, conform calendarului, 14 august 2017.
Din totalul de 400 de vehicule cu podea coborata, cele mai multe (320) vor fi autobuze de 12 m lungime, 50, de 10 m, iar 30 vor fi autobuze articulate, de 18 m. Potrivit Primariei Capitalei, noile mijloace de transport in comun vor fi dotate cu un sistem performant de incalzire, ventilatie si aer conditionat, sistem Wi-Fi cu acces gratuit si sisteme performante de informare a calatorilor. Nu vor lipsi facilitatile pentru persoanele cu dizabilitati - rampa mecanica pentru accesul carucioarelor si difuzoare externe pentru persoanele cu dizabilitati de vedere - sau sistemul de supraveghere video.