LEGISLATIE

Pachetul rutier ar putea baga carausii estici in faliment
Created on Wednesday, 26 July 2017 14:55 / Written by Cristiana Sandulescu

Propunerea de modificare a noului pachet rutier in ceea ce priveste organizarea transportului de marfa la nivelul Uniunii Europene si accesul la profesia de transportator a ajuns intr-o forma foarte avansata si, deloc surprinzator, defavorabila carausilor estici. Restrictii peste restrictii si controale peste controale. Foarte grav, transportul international ar putea fi complet reinventat daca se va accepta propunerea ca dupa doar trei zile petrecute pe teritoriul unui stat membru unui sofer sa i se aplice salariul minim din statul respectiv. Pentru ca simpla tranzitare a unei tari tur-retur in cadrul aceleiasi curse ar putea depasi trei zile. La acest moment, Ministerul Transporturilor pregateste pozitia Romaniei fata de toate modificarile propuse.
 

Flagrantul, singurul mod de a sanctiona odihna de 45 de ore in cabina
Created on Saturday, 08 April 2017 11:41 / Written by Cristiana Sandulescu

Dornici de a scapa de operatorii est-europeni care lucreaza pe Comunitate, occidentalii folosesc toate parghiile legale (si nu numai) pentru a-si descuraja concurenta. Printre cei mai duri la controale sunt acum belgienii si olandezii, care desi nu au introdus prevederi legale suplimentare (gen salariul minim), exploateaza la maximum legislatia sociala privind timpii de conducere si de odihna. Pentru a evita sanctiunile, transportatorii romani sunt sfatuiti sa cunoasca foarte bine legea si, in acelasi timp, sa isi instruiasca soferii sa nu se lase intimidati - ce nu se poate proba efectiv este aproape imposibil de sanctionat.
 

Propunerile de amendare ale pachetul rutier, anuntate pentru mai 2017
Created on Saturday, 08 April 2017 11:08 / Written by Trafic Media

Initiativele legislative pe pachetul rutier, demarate la sfarsitul lui 2016, se astepta sa fie finalizate in aceasta primavara, a anuntat Violeta Bulc, comisarul european pe probleme de transport. Aceasta a salutat cooperarea dintre Comitetul Fortei de Munca si al Problemelor Sociale si cel al Transportului si Turismului, pe subiectul concurentei loiale si a conditiilor de lucru din Uniunea Europeana. Comisarul UE doreste o buna functionare a sectorului de transport rutier, care contribuie „la crestere economica si ofera locuri de munca pentru atatia locuitori ai Uniunii, care aduce mereu inovatii si exploateaza potentialul digitalizarii, si care, in acelasi timp, contribuie activ la obiectivul mondial de reducere a emisiilor de carbon“.
 

Legea Macron intra in vigoare pe 1 iulie! CE declanseaza infrigementul si asupra Frantei
Created on Monday, 27 June 2016 12:53 / Written by Cristiana Sandulescu

In ciuda agitatiei create de legea MiLoG in Germania privind stabilirea salariului minim brut la 8 euro/ora si de instituirea procedurii de infrigement asupra acestei tari de catre Comisia Europeana, Franta merge mai departe cu legea Macron, care va intra oficial in vigoare la 1 iulie 2016. Autoritatile din Hexagon impun remunerarea cu 9,67 euro/ora a tuturor soferilor profesionisti care isi desfasoara munca (integral sau partial) pe teritoriul francez, indiferent daca sunt angajati de catre o firma autohtona sau nu. In plus, exista si alte obligatii birocratice, care nu le sunt foarte clare angajatorilor, dar a caror nerespectare atrage sanctiuni aspre. Pe fondul presiunilor facute de asociatiile patronale ale transportatorilor din diferite state UE, Comisia Europeana a declansat procedura de infrigement asupra Frantei.
 

Inca sunt neclaritati, in ciuda precizarilor de ultima ora
Created on Monday, 27 June 2016 12:51 / Written by Petronela Badescu

Cu doua saptamani inainte de intrarea in vigoare a legii Macron multor transportatori romani le era inca neclar cum trebuie sa se pregateasca exact pentru a indeplini cerintele impuse de aceasta. Reprezentantii ministerului de transport din Hexagon au venit de curand cu noi precizari, insa ele nu raspund chiar tuturor intrebarilor si neclaritatilor operatorilor. Unul dintre cele mai importante aspecte demne de retinut este ca legea nu se aplica celor care tranziteaza Franta, ceea ce sigur ca aduce avantaje evidente, dar si un plus de dificultate in calcul pentru firmele care desfasoara mai multe tipuri de operatiuni, deoarece softurile arata cat timp petrece soferul in aceasta tara, dar nu pot determina automat daca este vorba de cabotaj, incarcare/descarcare din/in Franta sau tranzit.
 



Page 1 of 7