LEGISLATIE

Taxe noi pentru gabarit depasit
Created on Thursday, 29 August 2013 13:00 / Written by Elena Dedu

La 1 septembrie a intrat in vigoare Ordinul nr. 290/2013 pentru aprobarea unor tarife aplicate de catre CNADNR, publicat in MO in 2 august, care vizeaza tarifele suplimentare pentru depasirea MTMA, MMA/axa si dimensiunilor admise, taxa de acces la reteaua de drumuri pentru vehiculele inmatriculate in alte state, dar si tarifele pentru trecerea unor poduri.
 

Noua taxa de drum de Ungaria ameninta relatia transportator-beneficiar
Created on Wednesday, 29 May 2013 21:49 / Written by Aurora Negutu

Ungaria a anuntat ca va trece de la 1 iulie 2013 la un nou sistem de taxare pe distanta parcursa, inlocuind astfel vinieta pe timp. Aceasta modificare aduce o crestere a costurilor pe cursa pentru transportatorii romani de circa 170 de euro, imposibil de suportat in cazul in care firmele nu negociaza inglobarea ei in tariful de transport. O eventuala amanare a noului sistem de taxare pana in toamna (dupa modelul Ecotaxei de Franta, care s-a amanat pentru dupa 1 octombrie) ar mai putea da o gura de oxigen firmelor de transport din Romania pentru gasirea de solutii de renegociere a contractelor de transport international sau de gasire a unor rute alternative care sa evite Ungaria.
 

Taxele colectate pe A13 vor fi rambursate
Created on Wednesday, 29 May 2013 21:38 / Written by Trafic Media

Curtea Suprema de Justitie austriaca a decis rambursarea partiala a taxelor de drum colectate pe timp de noapte pe autostrada A13 Brenner-Innsbruck intre 1 februarie 2001 si 31 decembrie 2003. Sumele ce trebuie rambursate se ridica la 63,98 de euro/noapte pentru perioada 1 februarie 2001-31 august 2002 si 68,58 de euro/noapte intre 1 septembrie 2002 si 31 decembrie 2003. Pentru implementarea deciziei, ASFINAG a stabilit un sistem simplu si practic de rambursare, in interesul clientului: un formular cu aplicare on-line este ...

Cum sa ne aparam de abuzurile controlorilor unguri?
Created on Wednesday, 29 May 2013 21:11 / Written by Cristiana Sandulescu

Amenzile uriase si practicile dure aplicate de catre autoritatile de control maghiare asupra transportatorilor romani sunt deja de notorietate. De-a lungul timpului au fost numeroase sesizari, atat din partea asociatiilor profesionale, cat si la nivel de ministere de transport, dar prea putine s-au remediat. Aderarea la Uniunea Europeana a rezolvat problemele privind accesul pe teritoriul vecinilor unguri, dar raman celelalte chestiuni referitoare la control si la capcanele in care operatorii romani pot cadea din necunoasterea unor mici detalii. Va prezentam in continuare cateva sfaturi care va pot ajuta sa evitati amenzile pe teritoriul Ungariei.
 

Licentierea vehiculelor de 2,4-3,5 t: organizare si control
Created on Friday, 29 March 2013 13:54 / Written by Cristiana Sandulescu

Licentierea autovehiculelor cu masa maxima autorizata cuprinsa intre 2,4 si 3,5 t, prevazuta in OUG 11/2013, ridica numeroase semne de intrebare pentru transportatori, incepand de la problemele organizatorice - eliberare licente, copii conforme, atestate profesionale si costuri aferente - pana la controale si sanctiuni. Reprezentantii autoritatilor au dat asigurari ca va exista o perioada de timp rezonabila pentru ca operatorii in cauza sa se poata pune la punct cu toata documentatia necesara, din momentul intrarii in vigoare si a normelor metodologice ale OUG 11.
 



Page 3 of 7