LEGISLATIE
Dupa mai multe luni de discutii si promisiuni, proiectul de modificare si completare a HG nr. 69/2012 a intrat in linie dreapta. Astfel, acesta era, la jumatatea lunii trecute, in comisia de dialog social la MTI si se asteptau ultimele revizuiri pentru a putea fi dat spre aprobare. Cel mai important este ca s-a redus numarul abaterilor, in special al celor grave si foarte grave, iar cuantumul amenzilor a fost si el diminuat semnificativ.
ISCTR continua procesul de organizare teritoriala si instruirea inspectorilor de trafic. In paralel se efectueaza si controlul, iar pana la modificarea efectiva a HG 69/2012 prin adoptarea proiectului aflat, la aceasta ora, pe transparenta decizionala, amenzile aplicate se dau conform cuantumurilor in vigoare. La solicitarea reprezentantilor MTI se acorda o atentie deosebita controlului operatorilor straini, mai exact turci, pe teritoriul tarii, in speranta ca sanctiunile aplicate ii vor face pe oficialii de la
Se pare ca algoritmul politic a fost de asa natura incat schimbarile la nivel de conducere a institutiilor care guverneaza transporturile sa se tina lant. Si in acest context toate modificarile de ordin legislativ preconizate de acum cateva luni au ramas in stand-by pana cand noii sefi apuca sa se instaleze „mai confortabil” in functii. Ca doar oricum sunt interimari. Astfel, proiectul de modificare a HG 69/2012 privind contraventiile si amenzile a ramas in continuare neaprobat, dar „pe ultima suta de metri”.
Augustin Hagiu, presedintele CNR, a afirmat, cu ocazia seminarului Arilog „10 ani” desfasurate luna trecuta, ca restrictiile de greutate, impuse de autoritati in mod abuziv, nu fac decat sa complice o piata oricum greu incercata. Pe langa neaplicarea marjei de toleranta la cantarire, deja legiferata, asociatiile profesionale cer si amendarea numai a depasirilor de greutate totala, greutatea pe axa fiind considerata mai putin relevanta.
Regimul utilizarii tahografelor digitale se va modifica de la 1 octombrie 2012, conform Directivei 1266/2009 care stabileste noi reguli pentru cele montate pe vehiculele inmatriculate incepand cu aceasta data. Schimbarile au fost introduse pentru a imbunatati si a creste utilizarea tahografului digital in vederea reducerii sarcinilor administrative si a garantarii unor informatii sigure privind timpul de condus si de odihna, atat pentru operatorii de transport, cat si pentru autoritatile nationale de control.