Logistica
15 solutii si produse oferite de 10 furnizori din intralogistica si doua start-up-uri au fost nominalizate pentru IFOY Awards 2019. Cargometer, Clark, Combilift, Hubtex, Jungheinrich, Raymond, SAE, Still, Torwegge si UniCarriers se vor lupta pentru premiile de anul acesta. Pentru prima data in istoria IFOY Award, produsele aliniate la start de ProGlove si Trône Seating au fost nominalizate intr-o sectiune separata, de start-up. Caotigatorii fiecarei categorii vor fi aleoi de catre juriul IFOY, format din 29 de jurnalisti din 19 tari, din care face parte si Tranzit, care vor testa la Hanovra dispozitivele nominalizate, evaluand calitatea, designul, ergonomia, manevrabilitatea, sustenabilitatea si gradul de inovatie. Ceremonia de premiere va avea loc in aprilie, la Viena.
Pentru Mainfreight anul trecut a fost unul in care a castigat doua proiecte importante pentru un producator de alimente si pentru unul de articole sportive, dar in care a si dezvoltat diferite proiecte pentru clientii deja existenti. Una dintre initiativele de succes a fost aceea de a convinge clientul colegilor olandezi sa aduca aici un serviciu realizat pana atunci in Olanda. In plus, Mainfreight este una din putinele companii de logistica in care cei mai multi angajati au o vechime mai mare de cinci ani. Firma a reusit sa isi pastreze si sa isi motiveze oamenii prin atitudinea pe care o are fata de ei, dar si printr-o politica prin care cei care au mai mult de un an in companie sunt recompensati pentru contributia la profit. Astfel, o parte din profitul realizat in Romania este impartit in mod egal angajatilor mai vechi de un an sub forma de prime.
Cu mai putin de doua luni pana la plecarea programata a Regatului Unit din UE, Asociatia britanica pentru transportul de marfuri (FTA) spune ca cele 29 de milioane de lire sterline pentru implementarea planului pentru situatii de urgenta ale transportului rutier dintre Dover si Eurotunnel, „Operatiunea Brock“, nu au fost puse la dispozitire in timp util pentru a avea un impact in consolidarea lantului de aprovizionare al Regatului Unit si in prevenirea intarzierilor inutile ale transportului din Kent.
Asociatia a spus ca industria logistica este flexibila si capabila sa se adapteze cu suficienta atentie, dar nu este si nu poate fi pregatita intr-un timp atat de scurt pentru a face fata haosului unui Brexit fara acord.
Noua lege a ambalajelor din Germania, care a intrat in vigoare la 1 ianuarie, sporeote cererea de materiale traditionale de ambalare reciclabile, cum ar fi foile si cutiile din carton, si de tehnologie necesara pentru ambalare de care au nevoie. Mai mult, noua lege privind ambalajele ar putea servi ca un catalizator pentru dezvoltarea si implementarea noilor tehnologii, in special in ceea ce priveote ambalarea materialelor plastice, si pentru a crea o economie circulara pentru materiale plastice la nivel material, care sa reuneasca eficienta, protectia mediului si conservarea resurselor.
Succesul unei platforme on-line se bazeaza atat pe furnizarea de produse de calitate, cat si pe un model de business care sa asigure servicii logistice de calitate. Asa a reusit platforma de comert on-line Vivre.ro sa cucereasca in doar sase ani nu mai putin de noua tari din Europa. Platforma are in spate doua companii romanesti, respectiv Vivre Deco si Vivre Logistics, unde lucreaza in total peste 370 de oameni. Vivre Logistics opereaza un depozit de 12.000 m2, plin permanent cu produsele comandate de clienti. Compania lucreaza cu furnizori din Europa, unde blocheaza mai multe stocuri de marfa, pe care le ridica doar dupa ce sunt comandate. Fiecare produs ajuns in depozitul Vivre este atent verificat si, la nevoie, ambalat suplimentar pentru a rezista la transportul catre clientul final, ceea ce nu este deloc usor, avand in vedere faptul ca marea diversitate a produselor comercializate de Vivre permite, deocamdata, doar reambalarea manuala.