Logistica
Cel mai urmarit subiect al inceputului de an este inevitabil cel al desprinderii Marii Britanii de Uniunea Europeana, in urma deciziei luate in 2016 de cetatenii britanici. Cum la nici doua luni de la marele eveniment din 29 martie nu exista niciun acord intre cele doua parti, imaginea acestei tari „plutind in deriva in Atlantic“ din aprilie a dat fiori multor companii multinationale ce si-au stabilit sediul central european aici si care acum dau bir cu fugitii. Sony a anuntat ca va muta sediul central european in Olanda, Panasonic s-a mutat deja la Amsterdam, Toyota a anuntat ca este posibil sa inchida uzina din Burnaston, pe cand Honda a planificat deja o oprire de sase zile a productiei in aprilie. In plus, alte companii japoneze precum Nomura Holdings, Daiwa Securities si Sumitomo Mitsui Financial Group au spus ca vor sa isi transfere principalele baze europene din Londra, iar banca japoneza Norinchukin a anuntat ca va infiinta o filiala in Olanda ca urmare a Brexitului.
Binecunoscuta la nivel international pentru activitatea sa in domeniul automotive, Gefco a prezentat una dintre solutiile inovative cu care vine in intampinarea clientilor sai, respectiv RPS (Reusable Packaging Solution). Astfel, specialistii companiei au propus clientilor din domeniu folosirea unor cutii reutilizabile personalizate ce apartin operatorului de logistica si pe care tot acesta le gestioneaza. In Romania, Gefco lucreaza cu 41 de astfel de clienti care primesc cutiile, le umplu si apoi ele sunt consolidate la hub-ul companiei din Arad, de unde pleaca spre producatorii de vehicule din Slovacia. Odata golite, acestea ajung la depozitul Gefco din Trnava, unde sunt auditate, spalate si apoi trimise inapoi spre tara noastra. La Trnava compania detine un depozit interior de 4.200 m2 folosit aproape permanent la capacitate maxima si o platforma exterioara de 3.000 m2 pentru stocarea si spalarea acestor cutii. Statia de spalare de aici este una din cele opt pe care compania le are in Europa.
Noua companie, BERGE GEFCO, va pune la dispozitie mai mult de 3.000.000 m2 pentru depozitarea a peste 120.000 de vehicule, alaturi de o flota de 700 de camioane, 100 de vagoane si 40.000 m2 de spatiu de atelier.
Noua companie, detinuta 50-50% de cei doi parteneri, a primit aprobare completa sa isi uneasca fortele pe piata din Spania pentru a imbunatati ofertele pentru clienti si a dezvolta noi servicii.
Anual KLG Europe investeste circa 500.000 de euro in dezvoltarea de solutii IT care sa imbunatateasca procesele logistice. Pentru anul trecut, compania si-a propus trei proiecte mari, respectiv un serviciu de POD la livrare prin care soferul scaneaza pachetul care a fost livrat, iar informatia se transmite imediat catre client, unul de management al paletilor si un upgrade la TMS-ul companiei, care sa aduca mai multa transparenta si control.
Sectorul auto ID se poate astepta la o crestere in 2019. Tehnologiile de identificare automata si de captare a datelor - cunoscute simplu ca „auto ID“ - ofera fiabilitate si trasabilitate si deschid calea pentru inovatia digitala si pentru industria si logistica urmatoarelor generatii. Studii recente arata ca intreprinderile germane raman in urma concurentilor lor internationali in domeniul tehnologiei digitale. Acest lucru subliniaza necesitatea de a castiga teren in codificarea inteligenta, captarea si integrarea datelor de productie si logistic.