PIATA

Polemici mari in jurul proiectului de modificare a legii RCA
Created on Thursday, 02 July 2020 11:46 / Written by Trafic Media
Modificarea Legii RCA vine in contextul scrisorii primite din partea Comisiei Europene, in cadrul careia sunt mentionate anumite prevederi din cuprinsul Legii nr. 132/2017 si Normei nr. 20/2017, care sunt susceptibile sa reprezinte incalcari ale legislatiei europene. Propunerile vizeaza modificarea modului de punere in aplicare a conceptului de „asigurat cu risc ridicat”, abrogarea prevederilor ce limiteaza cheltuielile administrative si de vanzare ale politei de asigurare, ce pot fi incluse de catre asiguratori in calculul tarifelor de prima, precum si eliminarea obligatiei ASF de reglementare a modului de calcul al tarifelor de prima, a criteriilor de risc, a indicilor de incarcare, a coeficientilor de majorare si/sau de corectie ori a altor instrumente de ajustare a tarifelor de prima, in conditiile in care calculul va avea in vedere respectarea principiilor actuariale general acceptate. Desi lucrurile par relativ simple, odata intrat in dezbatere proiectul de modificare a legii RCA au aparut polemici intre partile implicate, miza fiind sa nu se permita scaparea de sub control a tarifului asigurarii RCA, asa cum s-a intamplat in trecut.
Costul mediu de reparatie a crescut cu 40% in ultimii 3 ani
Created on Thursday, 02 July 2020 11:44 / Written by Trafic Media
Costul mediu de reparatie al autovehiculelor este in crestere de la an la an, cu 7-12,7%, astfel ca, in primul trimestru din 2020, s-a majorat cu 40% fata de aceeasi perioada din 2017. Astfel, potrivit unui studiu BAAR, costul mediu cu reparatiile in ianuarie-martie 2020 s-a ridicat la 8.256 de lei, fata de doar 5.910 lei in ianuarie-martie 2017.
Pandemia a dus la cresterea costului/km, in paralel cu scaderea tarifelor
Created on Thursday, 02 July 2020 11:43 / Written by Petronela Badescu
In perioade de criza, ca aceea pe care o traversam acum, unii factori de productie, sau in cazul transportatorilor unele aspecte operationale, se pot modifica foarte mult, avand un impact semnificativ asupra costurilor totale. In cazul pandemiei de Covid-19 cheltuielile firmelor de transport au fost influentate de modificarea catorva indicatori principali, printre care numarul de camioane care au stat pe dreapta, numarul de kilometri parcursi de vehicule, procentul de kilometri cu incarcatura din totalul kilometrilor, redistribuirea costurilor in costul/km si costul suplimentar adus de masurile sanitare aplicate. Iar schimbarile din ultima vreme au facut ca, per ansamblu, cheltuielile/km sa creasca din cauza pandemiei, in paralel, de multe ori, cu scaderea tarifelor, fie din cauza ieftinirii usoare a carburantului, fie din cauza cererii mult mai mici decat capacitatea de transport. Desi clientii nu au respectat rulajul promis transportatorilor, si in functie de care se stabileste tariful, au cerut, totusi, aplicarea clauzei de combustibil, chiar daca pretul la motorina nu a scazut decat pentru cateva saptamani.
O activitate cursiva, focusata pe distributia pentru retaileri
Created on Thursday, 02 July 2020 11:40 / Written by Beatrice Zavoeanu
Daca transportul de marfuri generale, la prelata, s-a confruntat si inca se mai confrunta cu o perioada dificila, cel frigorific a fost oarecum protejat de restrictiile impuse de coronacriza, mai ales daca functiona in sectorul alimentar sau medical. Pe langa pretul mai bun, nisa de transport cu temperatura controlata ii poate oferi unei companii - asa cum s-a intamplat si in cazul Trans Logistic N.A.D. - o cursivitate a activitatii pe parcursul intregului an, cu atat mai mult cu cat acesta exploreaza cu 25-30% din forte si zona mai dificila, dar si mai ofertanta, de grupaje de produse frigorifice sau congelate. Pe langa contractele de import, in special de fructe si legume din Grecia sau din sudul Italiei, compania si-a extins oferta alocand tot mai multe forte si investitii pe segmentul de distributie finala a acestor produse, astfel ca a ajuns sa detina un parc de 21 de camioane de 20 t, plus 29 de vehicule de 3,5 si 7,5 t, din care sase pe CNG, care asigura in principal distributia in Timisoara, Cluj-Napoca si Oradea pentru lantul de supermarketuri Mega Image.
Industria alimentara este inca in suferinta
Created on Thursday, 02 July 2020 11:38 / Written by Mariana Bleort
Chiar daca la inceputul pandemiei producatorii alimentari erau considerati singurii care au de castigat, deoarece frenezia cumparaturilor de atunci a vizat in special acest gen de produse, lupta de a face fata cererii imense venite de pe piata, care a incetat brusc in scurt timp, a dat peste cap toate planurile companiilor din domeniu de pana acum. De la o comanda de pana la un palet la cateva sute de paleti! In cel mult doua saptamani toata lumea avea depozitele pline, iar oamenii au fost nevoiti sa stea in casa. Vanzarile total haotice, dar si lipsa unei previziuni privind comportamentul consumatorilor pe viitor au dat peste cap toate planificarile de productie ale companiilor din domeniul alimentar, care acum asista in continuare la o evolutie total atipica a volumelor.


Page 1 of 232