CAROSERII
Peste 20 de producatori de remorci/semiremorci, caroserii, containere si componente pentru aceste tipuri de vehicule au avut la IAA macar o premiera mondiala, la care se adauga si mai numeroasele premiere europene. Ele sunt menite sa creasca sarcina utila, robustetea, flexibilitatea in utilizare si siguranta marfii si a transportului in general, dar si sa diminueze consumul de carburant, deci si emisiile de CO2- domenii unde pare a fi mereu loc de imbunatatiri, daca tinem cont de faptul ca de cativa ani se tot inregistreaza progrese.
Dupa ce, in numerele din septembrie, octombrie si noiembrie am prezentat inovatiile prezentate la categoriile Concept, Caroserie, Siguranta, Mediu si Componente, incheiem seria articolelor dedicate Trailer Innovation 2011 cu sistemele inscrise in competitie la Sasiu si Solutii Telematice.
Schmitz Gotha
Axa centrala tandem cu control dinamic al incarcarii pe axa
La IAA Hanovra s-au decernat si cele sapte premii Trailer Innovation, la categoriile Concept, Caroserie, Sasiu, Componente, Siguranta, Mediu si Solutii Telematice, ultimele doua introduse in competitie anul acesta. In concurs s-au inscris peste 30 de producatori de remorci si semiremorci, carosieri si fabricanti de componente, care au prezentat 92 de sisteme destinate cresterii sigurantei si eficientei in transport. Reamintim ca la categoria Concept primul loc a fost ocupat de Broshuis, pentru combinatia Euro-EMS, iar urmatoarele, de Schmitz Gotha si S. Cartwright, premiul pentru Caroserie a fost decernat Krone, pentru panelurile VIP cu izolare foarte buna pentru dubele frigorifice, urmat de Van Eck si Wingliner.
25% din accidentele in care sunt implicate vehiculele grele sunt cauzate de ancorarea incorecta a bunurilor. De aceea, Comisia Europeana a formulat o serie de recomandari cu privire la modul in care ar trebui sa fie ancorata marfa in camion, preluate, in mare parte, de cele mai multe state comunitare. La propunerea UNTRR, care a tradus recomandarile CE si le-a dat reprezentantilor ministerului pentru a se documenta in vederea realizarii normelor de aplicare a viitoarei ordonante, reglemantarile legate de ancorarea marfurilor ar putea fi introduse si la noi, in noua Lege a transporturilor.
Cu ocazia aniversarii a 75 de ani, din care aproape 50 petrecuti la conducerea companiei, Bernard Krone a predat stafeta fiului sau si a declarat ca producatorul german a depasit deja cea mai dificila perioada din istorie. Grupul in ansamblul sau suporta totusi, pentru prima data in indelungata sa activitate, o pierdere, in ciuda succesului diviziei de masini agricole. Intre timp insa, si cererea pentru semiremorci a inceput iar sa creasca, astfel ca productia, care la cel mai jos nivel a atins 20 de unitati/zi si la cel mai inalt, 220, este acum la jumatate din capacitate, ceea ce permite reangajarea personalului disponibilizat anul trecut.