CAROSERII
Echiparea vehiculelor comerciale este o activitate mai putin familiara in tara noastra din cauza situatiei economice din ultimii ani, care a redus volumul investitiilor, a lipsei traditiei, a mentalitatii care spune ca romanul este priceput la toate si mai ales din cauza lipsei legislatiei care sa impuna companiilor prestatoare de servicii sa-si doteze corespunzator masinile. In acest context s-a infiintat, la inceputul anului trecut, societatea Echipari Vehicule Comerciale (EVCOM), unic distribuitor BaggioDeSordi in Romania.
Introducerea Euro 6 a determinat producatorii de camioane sa cerceteze posibilitatile de reducere a consumului de combustibil prin toate mijloacele, iar cresterea factorului de aerodinamicitate este una dintre caile cele mai sigure. Astfel, dupa ce Mercedes-Benz a imbunatatit la maximum aerodinamica noii cabine Actros, producatorul german a inteles ca la autotractor nu mai pot fi aduse imbunatatiri, astfel ca a dezvoltat un concept de semiremorca - aero trailer - care poateinfluenta cu 3% consumul de combustibil, gratie a trei modificari principale: o prelungire a partii superioare frontale astfel incat golul dintre autotractor si semiremorca sa ramana cat mai mic, doua spoilere laterale frumos arcuite catre spate si o „coada” de circa 40 cm in spate. Ea duce la depasirea lungimii maxime admise, dar specialistii germani cred ca legea europeana ar putea fi modificata in acest sens, mai ales ca siguranta si manevrabilitatea nu sunt puse in pericol.
Deoarece in 2011 a implinit 20 de ani de cand produce vehicule rutiere, Fliegl a invitat clienti si ziaristi din presa de specialitate la cartierul sau general din Triptis, unde se afla doua dintre fabrici si singurul centru de testare din Europa ce poate realiza masuratori dupa regulile IRTE. Cu aceasta ocazie am vizitat din nou cel mai mare centru de
productie al companiei si am avut ocazia de a discuta cu reprezentantii sai - printre sesiuni de carting si recitaluri ale unor trupe binecunoscute in Germania - despre situatia actuala a pietei de vehicule comerciale si despre investitiile realizate in perspectiva unei noi cresteri.
CTE Trailers a prezentat luna trecuta primul trailer Faymonville cu sapte axe vandut pe piata romaneasca de la integrarea constructorului belgian in portofoliul de produse. Vehiculul, achizitionat de Electromontaj, una dintre cele mai importante companii de pe piata instalatiilor electrice, montaj si constructii metalice, urmeaza sa fie utilizat pentru transportul forezelor.
Suprastructurile pentru transport de cereale detin o pondere mica, dar constanta, din vanzarile producatorilor - cu exceptia celor dedicati realizarii de bene - astfel ca volumele nici nu au scazut semnificativ pe timp de criza si nici nu au crescut spectaculos la primele semne ca aceasta ar fi trecut. Iar fondurile europene sprijina achizitiile. Daca ai insa astfel de vehicule in flota nu depinzi doar de cat de bun este anul agricol - pentru care trebuie sa te pregatesti dinainte, deoarece stocuri nu prea exista, iar daca te decizi sa le cumperi dupa ce ai remarcat ca recolta este bogata, risti sa le primesti mai spre iarna - cat si de variatia sezoniera. In aceste conditii, ideale sunt modelele care se preteaza si la alte tipuri de marfuri, si primele care ne vin in minte sunt materialele de constructii usoare, care au nevoie, in general, tot de bene.