CAROSERII
Semiremorcile cu bena Kögel cu doua sau trei axe si un volum util de 24 m3 sunt de acum disponibile cu toate variantele de grosime a peretilor, dar si ca bena complet izolata cu un material ce rezista pana la 200 oC, pentru transport de asfalt, care dispune de tehnica de masurare cu cinci puncte integrate (ecranul afiseaza alternativ cele cinci puncte individuale de masura si temperatura medie), termometru si imprimanta.
CTE Trailers si-a completat de curand oferta de vehicule comerciale cu o semiremorca basculabila din aluminiu, pentru transport de cereale, produsa de Astra Vagoane Arad dupa un proiect german si ingloband componente premium ca axe BPW, sistem de franare Wabco sau cilindru de basculare Hyva. Bazele parteneriatului dintre cele doua companii au fost puse in 2013, avand ca scop principal lansarea pe piata noastra a unui nou produs romanesc.
Cu aceasta ocazie au fost reamintite principalele momente care au marcat atat istoria Kögel, cat si dezvoltarea semiremorcilor in general, datorita inovatiilor aduse de acest producator: semiremorca frigorifica integral din plastic (1961), prima platforma demontabila cu picioare de sprijin (1965), prima semiremorca basculanta rotunda din aluminiu care se sustine singura (1966) si axa centrala patentata pentru basculante (1974), prima semiremorca usoara (1982), prima fabrica pentru vopsire catodica, pentru protectie mai buna a sasiurilor impotriva coroziunii (2001), modelul Euro Trailer, extensibil cu 1,3 m (2005), trailerul CNG (2012) s.a.
Din 2015, in Germania va fi obligatorie folosirea, la constructia autostrazilor si drumurilor federale, a vehiculelor cu temperatura controlata. Mai exact, in cazul fiecarui proiect de peste 18.000 m2 (echivalent cu circa 3 km de drum), se impune, pentru transportul asfaltului, utilizarea de suprastructuri izolate termic. Iar din 2019 regula se va aplica in cazul tuturor tipurilor de constructie care necesita asfalt.
Schmitz Cargobull a decis sa-si creasca piata europeana de caroserii prin adaugarea unor noi linii de produs pe langa semiremorcile standardizate din domeniul marfurilor generale, frigorifice, constructii si containere, pe care este lider european de mai multi ani. Pentru inceput, producatorul german a dezvoltat caroserii pentru ansamblurile autosasiu+remorca (gama de peste 12 t), pe care propune solutii standard: prelata, duba inchisa, bena basculabila pe spate.