CAROSERII
Spre deosebire de alte ramuri de productie, care si-au pierdut in timp competitivitatea in fata concurentilor occidentali, unele chiar disparand, carosarea vehiculelor destinate transportului de produse ce necesita temperatura controlata a ramas o activitate cu o componenta romaneasca puternica, potrivit evidentelor Registrului Auto, care se ocupa de omologarea vehiculelor, in conformitate cu cerintele europene in materie de performante tehnice si siguranta traficului. Din 2014 urmeaza sa se simplifice si problematica inspectiei tehnice periodice, prin introducerea ITP unic.
Date fiind cererea mare de solutii de transport din Rusia si faptul ca aceasta va continua sa creasca in urmatorii ani, Schmitz incepe in noiembrie, cu circa 60 de angajati, productia in Sankt Petersburg (in partea de sud-vest a orasului, aproape de autostrada M11), intr-o fabrica a carei constructie va fi terminata pana in iunie.
In opt ani de cand a lansat propriile axe, Rotos, Schmitz a produs si incorporat peste 400.000 de unitati in semiremorcile sale. Acestea au, asa cum declara reprezentantii companiei, un impact deosebit asupra costurilor de intretinere si a imobilizarii flotei, si se lucreaza la optimizarea lor, pentru a garanta un confort mai mare al suspensiei, dar si siguranta sporita, datorita programelor inovatoare de stabilitate si de franare.
La sfarsitul lui martie, Krone si-a inaugurat centrul de productie din Tire (Turcia, la circa 90 km sud-est de Izmir), realizat in joint-venture cu Dogus Otomotiv - 51% participare germana si 49%, turca. Acesta a necesitat o investitie de circa 35 de milioane de euro, este cel mai modern din Grupul Krone si cel mai mare din zona industriala Tire, avand in total 187.405 m2, din care 23.274 m2 construiti, a fost finalizat anul trecut, iar in septembrie 2012 a inceput si productia propriu-zisa si de atunci au fost realizate circa 500 de semiremorci.
Meiller a expus in premiera la Hanovra o suprastructura standardizata pentru transport de materiale de constructii, cu costuri optimizate, alaturi de alte cateva noi vehicule pentru constructii, dar si pentru logistica deseurilor sau transport de containere. Expozitia marcheaza, pentru producatorul german, jumatatea unui an financiar bun, in special datorita vanzarilor din Rusia.