Logistica
Volkswagen a inregistrat cresteri record pe segmentul de vehicule comerciale in primul trimestru al acestui an, cand a livrat 88.900 de unitati din toate gamele catre clienti din intreaga lume, mai mult cu 13,7% fata de perioada similara din 2009, cand au fost comercializate 78.000 de vehicule.
In Europa de Vest, vanzarile in perioada ianuarie-martie 2010 au crescut cu 8,9%, la 53.600 de unitati, in comparatie cu intervalul similar de anul trecut, cand s-au livrat 49.200 de vehicule. Cele mai mari volume s-au inregistrat in Germania, cu 24.150 de unitati, cu o scadere usoara, de 2,9%, de la 24.900 de vehicule in primele trei luni din 2009.
Eficientizare, optimizare si reducerea costurilor… cam acestea au fost subiectele cel mai intens discutate in ultima perioada, indiferent ca vorbim de logistica sau transport. Externalizarea serviciilor reprezinta de cele mai multe ori o solutie, chiar daca nu ferita de riscuri. Potrivit unui raport al companiei de consultanta Drewry Supply Chain Advisors, expeditorii isi pot ajuta beneficiarii sa diminueze costurile fixe, sa-si extinda baza furnizorilor de servicii de transport si, nu in ultimul rand, sa mute riscurile comerciale care apar odata cu dorinta companiei de a creste capacitatea, cifra de afaceri si rentabilitatea.
Daca preocuparea fata de mediu parea pana acum mai degraba o floare la butoniera firmelor cu staif, din acest an suntem martorii unei schimbari de mentalitate si de comportament de afaceri. Firme mari precum Dacia sau Ford se arata favorabile transportului cu trenul nu neaparat pentru eficienta, cat pentru a da bine in fata opiniei publice datorita politicii de protectie, prin toate mijloacele, a mediului, mai ales ca producatorii de autovehicule sunt oricum priviti ca unii dintre generatorii principali de poluare.
LogiMat, targul de logistica de luna trecuta de la Stuttgart, s-a bucurat de prezenta a 763 de expozanti din 23 de tari, pe o suprafata de 52.000 m2. Aici au ajuns 19.400 de vizitatori, cei mai multi din Germania, dar si din alte state europene. Companiile s-au intrecut in prezentarea celor mai bune solutii care sa ajute clientii la eficientizarea activitatii si la reducerea costurilor, mai ales in aceasta perioada. Targul a inclus si cateva conferinte, unde in prim-plan s-au aflat discutiile despre nivelul optim de automatizare in conditiile actuale ale scaderii volumelor.
Groep H.Essers, una dintre cele mai mari companii de logistica si transport cu capital privat din Belgia, s-a dezvoltat de la o zi la alta, devenind si una dintre cele mai mari companii de profil de la noi, dupa preluarea 100% a Grupului Centrum Romania. Acesta este activ pe piata din 1992 in domeniul transportului international si a devenit, in 1999, unul dintre principalii furnizori de servicii logistice de pe piata noastra.