Logistica

Sansa Romaniei ar putea veni din integrarea locala
Created on Tuesday, 09 June 2020 11:25 / Written by Mariana Bleort
Criza din sectorul auto este posibil sa schimbe radical fata pe care o stiam pana acum a acestei industrii a Europei. Cu vanzari de vehicule care in anumite perioade au fost aproape zero, aceasta industrie s-a confruntat in ultimele luni cu cea mai mare scadere din istorie. Iar lipsa clientilor a adus marii producatori in situatia in care au nevoie de ajutorul statului pentru a supravietui. Renault a cerut statului francez, care este si actionar, garantarea unui imprumut de cinci miliarde de euro. Desi cererea este posibil sa se aprobe la finalul lui mai, se pare ca printre conditiile puse producatorului francez se afla pastrarea in Franta a celor mai avansate tehnologii, dar si readucerea mai multor facilitati de productie „acasa“. Asta dupa ce Renault a ajuntat deja inchiderea unor unitati de productie de aici, ca parte a planului de redresare, dar care va aduce statului francez cateva mii de someri.
Cum au facut fata marii jucatori la volumele neobisnuite
Created on Tuesday, 09 June 2020 11:24 / Written by Alexandru Ionescu
Cu mii de angajati care se ocupa de operatiunile logistice si investitii constante in depozite, retailul alimentar a dat cel mai important examen in aceasta perioada, fiindu-i testata capacitatea manageriala, logistica si inovativa. Prioritatea numarul unu a jucatorilor cu care am reusit sa stam de vorba a fost asigurarea disponibilitatii stocurilor la raft si a continuitatii aprovizionarii, iar pentru asta s-a muncit pe tot lantul logistic, intr-un efort nemaiintalnit pana acum, 7/7, cu multa flexibilitate din partea transportatorilor. Nu in ultimul rand, pandemia Covid-19 nu pune frana planurilor de expansiune ale retailerilor, ci deschiderile de magazine continua.
Piata de curierat poate beneficia de oportunitatile nou aparute
Created on Tuesday, 09 June 2020 11:23 / Written by Alexandru Ionescu
Piata de curierat din Romania si-a continuat ritmul obisnuit orientat spre crestere, cu cateva varfuri la final de martie si inceput de aprilie, exact perioada in care Romania a intrat in stare de urgenta, potrivit jucatorilor chestionati de Tranzit/Logistica. Faptul ca s-a aflat de partea castigatoare a baricadei a crescut si mai mult gradul de profesionalizare a industriei, companiile fiind nevoite sa gaseasca solutii pentru a-si eficientiza operatiunile, concomitent cu cresterea de volume generata de pandemia Covid-19. Asta a presupus noi investitii in tehnologizare si strategii in privinta atragerii si mentinerii fortei de munca necesare.
Diversificarea serviciilor de livrare, o conditie obligatorie in aceasta perioada
Created on Tuesday, 09 June 2020 11:22 / Written by Alexandru Ionescu
Migrarea business-ului in mediul online a pus o presiune extrem de mare pe zona de logistica, nevoita sa faca fata unor volume si cu 80% mai mari decat intr-o perioada normala, motiv pentru care retailerii au fost fortati sa isi reconsidere strategiile de distributie si sa gaseasca noi formule eficiente pentru a livra produsele in timpul promis. Gradul ridicat de absorbtie a online-ului va continua si dupa ridicarea starii de urgenta, iar cine si-a facut bine treaba in aceasta perioada va beneficia mai departe de increderea consumatorilor. 
Ca sa nu fie nevoiti sa puna lacat afacerii, multi comercianti s-au mutat in mediul virtual, insa logistica acestui tip de business reprezinta o ecuatie necunoscuta pentru majoritatea. Nu este insa si cazul marilor retaileri, specializati atat in comertul traditional, cat si in cel electronic. 
Hella va continua investitiile in Romania
Created on Tuesday, 09 June 2020 11:19 / Written by Mariana Bleort
Romania este si va fi un pilon important in amprenta globala Hella, astfel incat, in ciuda crizei actuale, compania are in vedere continuarea investitiilor de aici. Desi a resimtit din plin declinul care s-a produs pe piata auto globala, producatorul a reusit sa mentina constanta oferta catre clienti. Pe plan global, Hella are circa 38.000 de angajati care in prezent lucreaza cu program redus, insa nu se stie inca daca numarul acestora va ramane la fel pe viitor. Strategia companiei pe termen scurt este ajustarea costurilor, reducerea cheltuielilor si concentrarea pe ceea ce este esential, respectiv dezvoltarea seriilor, start-up-urile de productie si productia continua.


Page 1 of 147