Logistica
Banii mai putini din cauza crizei, vremea schimbatoare si, poate, rezultatele proaste din fotbal, care nu au mai adus in fata televizoarelor sute de mii de oameni cu berea in mana, au facut ca piata de bere de anul acesta sa scada si mai mult decat anul trecut fata de 2008
Conform informatiilor furnizate de Asociatia Berarii Romaniei, in primul semestru al acestui an, consumul de bere de la noi a scazut cu aproximativ 11% in comparatie cu perioada similara a anului trecut, intregul sector inregistrand acum un volum de opt milioane de hectolitri.
In Romania, consumul a scazut foarte mult, asa ca doar industriile care mai produc pentru export par sa se descurce oarecum. In aceasta tendinta se inscrie si industria de mobila, 60% din produse mergand spre export. Rezulta ca marfurile romanesti inca se bucura de apreciere in strainatate, unul din avantajele acestei industrii fiind si faptul ca materie prima se gaseste din belsug la noi, importandu-se doar esente rare, care sunt cerute de clienti mai „pretentiosi“.
Evaziunea fiscala in agricultura reprezinta una din cele mai mari probleme ale segmentului, atingand in vara acestui an un miliard de euro, potrivit afirmatiilor ministrului agriculturii, Valeriu Tabara, facute in cadrul unei conferinte desfasurate la Timisoara.
Acesta a mai declarat ca numai pe sectorul legume-fructe evaziunea fiscala se situeaza in jurul valorii de 250 de milioane de euro in fiecare an, suma care, daca ar fi la dispozitia ministerului, ar rezolva toate problemele de buget.
Se stie ca reducerea costurilor inseamna cresterea profiturilor, iar cresterea eficientei inseamna o satisfacere ridicata a clientului. Cand vine vorba de manipulare si transport de volume mai mici decat un camion complet, companiile se aleg, in general, cu multe intrebari si putine raspunsuri, cu multe probleme si putine solutii.
Sistemul de lucru LTL, in functie de cum este coordonat, va avea o influenta asupra eficientei companiei respective. LTL este definit ca o „cantitate/volum care trebuie transportata, dar care nu umple un camion”.
Vremurile in care se putea afirma fara probleme ca navigat ia interioara este mijlocul de transport indicat doar pentru marfurile vrac au trecut de mult.
Caile navigabile interioare sunt capabile acum sa suporte transportul de piese grele fara costuri aditionale, chiar daca nu au fost eliminate toate blocajele. Restrictii sunt mai putine decat pe caile rutiere - ele sunt legate doar de inaltimea podurilor si adancimea apei - iar normele europene prevad oricum ca podurile sa ajunga la inaltimea de 9,10 m, deci se va elimina si acest inconvenient in cativa ani.