Logistica
Profitand de ultimele zile calduroase de toamna, grupul Mercadia, condus de omul de afaceri Dinu Patriciu, a lansat cu surle si trambite noul concept de magazine mobile Mic.Ro, in cadrul unui eveniment conceput ca un amestec de street dance cu pasi de tango, dar si de saltimbanci cu instrumentisti mexicani. Conceptul Mic.Ro, nascut parca din ambitia de a demonstra ca o afacere bine gandita se poate dezvolta si in vremuri de criza, este destinat, dupa cum a declarat Patriciu, vanzarii. Dar asta numai dupa doi ani, cand cifra de afaceri a magazinelor va depasi „pragul psihologic” de doua miliarde de lei.
Se vorbeste de ceva timp de influenta pe care criza economica a avut-o si inca o are asupra strategiei companiilor producatoare si a celor care deservesc acest segment cu servicii de transport si logistica. In general, producatorii au inteles ca nu se pot pricepe la toate si au externalizat aceste activitati catre companiile specializate, care au menirea, timpul si interesul sa se ocupe de gasirea unor noi solutii de eficientizare a activitatii, adica scaderea costurilor de operare si, totodata, a pretului impus clientilor.
Economia actuala s-a schimbat foarte mult in ultimii ani, globalizarea, informatizarea si volatilitatea crescuta impunand un alt ritm logistic. De aceea, acum, cu atat mai mult din cauza crizei, companiile trebuie sa dispuna de sisteme complexe de planificare si eficientizare. Apoi, daca structura actuala nu mai este eficienta, aceasta trebuie modificata. Schimbarea nu ar trebui sa fie privita cu teama pentru ca, daca este facuta asa cum trebuie, poate aduce beneficii imense. In cadrul conferintei organizate de Arilog pe 3-4 noiembrie au fost indicate cateva cazuri unde reorganizarea a fost o solutie benefica.
Grupul belgian Alinso a anuntat lansarea, la inceputul anului viitor, a primului terminal intermodal de cale ferata independent din Romania, a carui prima faza va fi finalizata in aceasta luna. Euro Gate Terminal va fi amplasat la 3,5 km distanta de Ploiesti, va fi conectat la reteaua nationala de cale ferata si va avea conexiuni cu DN 72, care face legatura intre Ploiesti si Targoviste, dar si cu viitoarea autostrada A3.
Gefco a sarbatorit luna trecuta cinci ani de activitate a sucursalei din Romania si cu aceasta ocazie reprezentantii companiei au anuntat si deschiderea unei filiale in Bulgaria, care va functiona incepand din aceasta luna. In Romania, operatorul logistic a inregistrat, in primele trei trimestre ale anului, o cifra de afaceri de 22,04 milioane de euro, foarte aproape de cea realizata pe intregul 2009, de 22,08 milioane de euro, si se asteapta la afaceri cu aproximativ 30% mai mari fata de anul trecut, estimand peste 30 de milioane de euro pana la sfarsitul lui 2010.