ianuarie
Pe 14 ianuarie H.Essers a anuntat demararea proiectului de constructie a depozitului propriu din cadrul Bucharest Industrial Park, in cadrul unei intalniri la care au participat reprezentanti din conducerea grupului Essers, ai autoritatilor locale, dar si ambasadorul Belgiei in Romania, Philippe Beke, care a aratat ca „sunt convins ca acest proiect va aduce valoare adaugata Romaniei, in ce priveste dorinta de a deveni un hub regional. Iar lucrarile de infrastructura anuntate de Guvern ar trebui sa aduca un plus de dinamism in dezvoltarea atat rutiera si feroviara cat si navala, prin portul Constanta.“
Pe 11 ianuarie reprezentantii UPS si TNT Expres s-a intalnit cu o echipa a Comisiei Europene care care a analizat intentia UPS de a cumpara TNT Expres. In cadrul acestei intalniri reprezentantii Comisiei Europene au informat ca cel mai probabil aceasta achizitie nu va primi unda verde. Ca urmare, UPS i-a informat pe cei de la TNT Expres ca in mod sigur nu vor primi acceptul Comisiei asa ca nu vor mai continua procedura de achizitie.
Compania de management al autostrazilor de stat din Ungaria a anuntat inca din septembrie ca va incepe o procedura accelerata de negociere pentru constructia unui sistem de taxare electronica, pe baza distantei parcurse, dupa modelul austriac (GO-Box) sau german (toll collect). Noul sistem de taxare va inlocui actuala vinieta-timbru, cu diferite perioade de valabilitate, incepand cu 1 iulie 2013.
Divizia vehicule Comerciale din cadrul Volkswagen a anuntat ca anul trecut s-au vandut in jur de 550.000 de unitati.
La nivel global livrarile au crescut cu 4,1% in comparatie cu 2011. Totusi, in Europa cifrele sunt usor scazute fata de anul precedent. In partea de vest rezultatele au scazut cu 1,8%, in Germania cu 1,6%. Europa de Est insa a avut crestere de 14,2%.
In 2009 a inceput proiectul SuperGreen in cadrul caruia 22 de parteneri au selectat noua rute strategice de transport pentru care sa se faca analiza infrastructurii, sa fie descoperite problemele si optiunile in materie de transport intermodal.
DB Schenker, una dintre companiile implicate in acest proiect care vizeaza transformarea logisticii europene intr-una mai prietenoasa cu mediul, a fost implicat in mai multe sub-proiecte, in care a aplicat experienta obtinuta in urma propriilor inovatii cum ar fi ruta feroviara Trans-Eurasia, solutia proprie smartbox care aduce un plus de securitate in transportul de containere si calculatorul de emisii EcotransIT World.