ianuarie
Jones Lang LaSalle a intermediat inchirierea unui etaj de 640 mp in cladirea CSDA Siriului catre Telbridge, o companie poloneza cu activitate in domeniul call-center. De altfel, potrivit ultimului studiu Jones Lang LaSalle, din octombrie anul trecut, Romania este pe locul 9 in lume si pe locul 3 in Europa, dupa Marea Britanie si Polonia, ca destinatie preferata a investitorilor pentru operatiuni de call-center.
Luc Put a fost ales in functie de presedinte al ECSLA in octombrie anul trecut la Madrid, dar de la 1 ianuarie si-a preluat functia oficial de la Hans van Leeuwen. Luc Put a identificat deja cateva prioritati pentru asociatie, una dintre ele fiind planificarea viitorului asociatiei. Prin parteneriatul cu GCCA, incheiat in 2010, ECSLA a ajuns prima asociatie ce reprezinta industria logisticii cu temperatura controlata, acum a venit momentul ca asociatia sa priveasca mai departe si sa stabileasca directii de urmat pentru viitor.
Comisia de Transport si Turism din Parlamentul European (PE) a avut, saptamana aceasta, un schimb de opinii si a votat amendamentele depuse la raportul anual privind politica UE in domeniul concurentei. Concurenta loiala reprezinta o conditie esentiala a realizarii integrale a pietei interne si o componenta-cheie a unei strategii comune care sa contribuie la redresarea economiei europene si la prosperitate globala.
Operatorul de transport intermodal din Elvetia, Hupac, a raportat ca anul trecut a transportat pe tren 646.214 expeditii pe RO-LA. Aceasta scadere se datoreaza in principal cererii scazute cauzate de criza europeana, mai ales din Italia.
Intreruperea liniei Gotthard a afectat puternic transporturile din Elvetia, linia fiind inchisa 40 de zile in total, in martie, iunie si noimebrie din cauza caderilor de pietre. Numai aceste incidente au dus la o scadere a volumelor Hupac cu 6%.
Compania nu a reusit inca pana acum sa recupereze volumele pierdute in favoarea transportului rutier.
Institutul olandez de cercetare CE Delft a realizat un raport la cererea unor organizatii de mediu (Greenpeace, BirdLife Europa, European Environmental Bureau si Transport&Environment) conform caruia Europa poate inlocui in mod eficient carburantii fosili utilizati in transporturi cu carburanti din surse regenerabile, fara a recurge la biocombustibilii care afecteaza mediul.