EVENIMENT

Se regandesc conditiile de plata a soferilor in UE
Created on Monday, 04 May 2015 18:18 / Written by Cristiana Sandulescu

Dupa adoptarea salariului minim in Germania, Franta si Italia asteapta rezolutia finala a Comisiei Europene inainte de a anunta propriile limite salariale, menite sa restrictioneze accesul operatorilor estici la pietele lor. Toate aceste presiuni, facute pas cu pas, ar putea repune in discutie regulamentele europene 1071, 1072 si 1073, care vizeaza accesul la profesie si activitatea companiilor de transport marfa si calatori, in incercarea de a stabili un salariu minim unic la nivel european. Pe termen mediu probabil ca se va ajunge la o plafonare a tarifelor in zona de sus, pe de o parte, dar si la o unificare a conceptelor, pe de alta parte, plata soferului urmand sa se faca in functie de timpul lucrat si nu de kilometrii facuti sau in functie de „productivitatea” unei curse (cum fac, spre exemplu, polonezii).
 

Alocarea curselor catre transportatori, 100% la dispozitia producatorilor
Created on Monday, 04 May 2015 18:16 / Written by Beatrice Zavoeanu

In cadrul Conferintei Tranzit de la Bucuresti, dezbaterea intitulata „Au acces transportatorii la contracte directe cu producatorii?” a reunit pareri atat din tabara beneficiarilor, cat si din cea a transportatorilor, fiind aici reprezentata si zona usor neutra a burselor de transport. Astfel, daca un producator ca Ocean Fish prefera sa apeleze, atunci cand parcul propriu nu este acoperitor, direct la carausii „de casa“, pentru o mai mare siguranta privind calitatea serviciilor efectuate, reprezentantii burselor de transport semnaleaza un trend crescator privind postarea de curse de catre producatori. In ciuda controverselor pe care le starnesc adesea, si casele de expeditii sunt solicitate de catre companiile producatoare, chiar daca in opinia unora serviciile oferite de astfel de intermediari, la preturi mai mici, sunt de slaba calitate.
 

„Romania, un graunte pe piata europeana de comert online“
Created on Monday, 04 May 2015 18:13 / Written by Elena Dedu

In Romania comertul online reprezinta doar 2,5% din totalul retailului, ceea ce indica un potential urias pentru piata de profil. Jucatorii implicati pe acest segment comercial au cresteri semnificative de la an la an, fie ca vorbim de magazinele online, companiile de curierat sau cele de logistica, astfel ca au aparut deja firme specializate in e-fulfillment, un concept de logistica relativ nou in Romania. Reprezentanti ai unor companii de top din categoriile enumerate mai sus, invitati in cadrul conferintei organizate de Tranzit la Bucuresti, au explicat care sunt rezultatele obtinute, asteptarile, dar si provocarile cu care se vor confrunta in continuare.
 

Retailerii devin expeditori
Created on Monday, 04 May 2015 18:11 / Written by Mariana Bleort

Problema asteptarii la platformele logistice incepe sa fie rezolvata de colaborarea dintre retaileri si producatori, care isi impart acelasi camion platit pe zi sa efectueze cat mai multe curse in beneficiul ambelor parti. Este posibil, insa, ca aceasta schema sa fie in dezavantajul companiilor de logistica, avand in vedere faptul ca transportatorii sunt angajati de retailer in conditiile si la pretul negociat de acestia. Deocamdata, acest gen de colaborare este la inceput, dar este posibil sa prinda tot mai multi producatori in anii ce vor urma. Timpii de asteptare la platformele key accountilor, dar si metodele de eficientizare a livrarilor catre ei au fost temele de discutie ale unui panel din cadrul conferintei Collaborative Supply-Chain de la Bucuresti.
 

Bun e vinul ghiurghiuliu!
Created on Monday, 04 May 2015 18:09 / Written by Mariana Bleort

Vinul romanesc este apreciat atat de conationalii nostri, cat si de specialistii din acest domeniu la nivel international. Producatorii romani au reusit sa acceseze aproape toate fondurile europene disponibile, pe care le-au investit in cresterea calitatii acestui produs. Tara noastra se afla pe locul 12 la nivel mondial in ceea ce priveste consumul de vin si este posibil ca in urmatorii 2-3 ani sa ajunga chiar pe locul cinci. Din pacate, lipsa unui brand de tara face ca vinul romanesc sa fie considerat drept unul foarte ieftin.
 



Page 5 of 12