EVENIMENT
Ca in fiecare an, cele mai multe vehicule inscrise in competitia pentru desemnarea celui mai frumos camion au fost Scania. Doua dintre ele, un R 480 si un R 500, apartin Ost Transport, proprietarul firmei fiind deja renumit pentru pasiunea pentru aceasta marca si mai ales pentru pictarea, decorarea si echiparea masinilor astfel incat nu doar sa atraga privirile tuturor participantilor la trafic, ci si sa fie favorite in orice concurs de acest gen. Alaturi de ele au sporit prestigiul marcii suedeze si modelele R 420 al Elinor&E, doua R420 ale Logistic Fruit M&G, un alt vehicul celebru in intreaga Europa, V8 Black Amber apartinand Vlase Spedition, un V8 al Moneximprest si un R 620 al Hovitrade.
Comisia Europeana are pe agenda de lucru redactarea noului Pachet Rutier, care isi propune sa acorde atentie in special cabotajului, licentierii utilitarelor usoare si situatiei vehiculelor inchiriate, dar transportatorii de la noi vor mai ales sa inteleaga modul in care se aplica - sau poate nu in cazul lor - noua directiva a detasarii si sa afle pozitia principalelor institutii UE referitoare la numeroasele legi protectioniste din statele vestice. De aceea reprezentanti ai MT si ai asociatiilor profesionale din Romania au venit la Expo Tranzit cu cele mai recente informatii din domeniu si le-au analizat din toate perspectivele, alaturi de managerii de transport prezenti in sala, pentru a vedea daca si cum se pot respecta toate aceste reglementari si a incerca sa anticipeze deciziile CE, de care depinde in mare masura viitorul afacerii lor.
Dupa mai bine de 10 ani in care organizeaza conferinte in toate regiunile tarii, la care participa sute de operatori de transport marfa si persoane, dar si firme de logistica, producatori, curieri si distribuitori, revista Tranzit organizeaza in acest an primul targ de transport si logistica, dand astfel posibilitatea tuturor celor interesati de conferintele Tranzit sa participe intr-una din cele trei zile de targ.
Expozitia de vanuri, camioane, semiremorci, microbuze, autobuze, autocare si stivuitoare se va intinde pe circa 4.000 m2 la exterior si 1.500 m2 la interior si se adreseaza intregii industrii de transport si logistica. Nu vor lipsi serviciile complementare - solutii software, produse after-sales (piese de schimb, anvelope, carduri de combustibili, lubrifianti), burse de transport, solutii de leasing si asigurari.
136 de motociclete, 45 de ATV-uri, 110 autoturisme si 55 de camioane au luat startul in a 38-a editie a raliului Dakar, care s-a desfasurat in Argentina si Bolivia intre 3 si 16 ianuarie, de-a lungul a peste 9.000 km, dintre care circa 4.300 km de curse speciale. Dintre acestea au reusit sa incheie competitia 84 de motociclete, 23 de ATV-uri, 67 de autoturisme si 44 de camioane. In intrecerea greilor victoria i-a revenit, pentru a doua oara in cariera, lui Gerard de Rooy (Iveco), la diferenta confortabila de al doilea clasat, Ayrat Mardeev (Kamaz), invingatorul de anul trecut. Si pe locul al treilea si pe al cincilea au fost tot echipaje Iveco, cele conduse de Federico Villagra, respectiv Tony van Genugten, astfel ca prestatia din acest an a producatorului italian aduce foarte mult cu ceea ce ne obisnuise Kamaz.