Tenneco va prezenta la editia de anul acesta a IAA Hanovra o gama completa de solutii de control si de post-tratare a emisiilor vehiculelor comerciale, alaturi de tehnologii avansate pentru suspensii usoare.
In completarea portofoliului propriu de tehnologii avansate care ajuta vehiculele sa corespunda normelor stricte Euro VI din Europa si Tier 4 din America de Nord, Tenneco va veni cu solutii inovative de post-tratare, eficiente din punct de vedere al costurilor, dezvoltate pentru pietele emergente.
BPW va prezenta anul acesta la Automechanika gama completa de piese de schimb pentru remorci. In plus, pe langa traditionale piese pentru sisteme de franare pe disc si pe tambur, BPW va prezenta si alte produse nou dezvoltate, inclusiv rezervorul de aer ECO air, care are o greutate optimizata, deoarece vorbind de sarcina utila fiecare kilogram conteaza.
Ca parte a operatiunilor de depozitare si distributie externalizate de PepsiCo, DB Schenker Logistics a fost selectat ca operator pentru patru Centre Regionale de Distributie (CRD), care totalizeaza o suprafata de 25.000 m2. Contractul acopera si managementul pentru 50 de platforme de transbordare si transportul marfurilor de la fabrici catre centrele de distributie si de la centre catre platforme. „Compania noastra se focuseaza pe progres.
Cu numai doua saptamani inainte de IAA Hanovra, Volvo Trucks lanseaza noua gama de camioane FH cu motor Euro 6, o cabina noua, sisteme de asistenta menite sa reduca si mai mult consumul de combustibil si un sasiu nou, cu suspensie independenta pe axa fata, stabilitate si directie noi. "Camionul viitorului", asa cum l-a numit Claes Nilsson, presedintele Volvo Trucks, este rezultatul unor teste indelungate efectuate de soferi special angajati, dar si de firme de transport partenere, care au dus la introducerea unor echipari nemaiintalnite pana acum in lumea camioanelor. Cateva dintre acestea au fost dezvaluite in avanpremiera lansarii de pe 5 septembrie, de la Goteborg, prin diferite comunicate de presa. Cel mai mult a starnit interesul insa un film postat deja pe Youtube, in care apare o cascadoare ce merge pe o franghie intre doua camioane Volvo FH aflate in mers.
Aproximativ 60% din transportul containerizat masurat in tone catre Europa trece prin doar patru porturi din Olanda si Germania - Rotterdam, Antwerp, Bremerhaven si Hamburg - iar pentru acesta din urma China este principalul partener. Mostenirea istorica a acestor puncte strategice pentru schimburile comerciale a determinat pana in prezent un nivel de trai ridicat in tari precum Belgia, Franta, Germania, Olanda si Marea Britanie, unde activitatea logistica este foarte bine dezvoltata.
In opozitie, porturile din estul Europei si de la marea Mediterana sunt mai mici si se axeaza in special pe tranzactii punctuale. Cu exceptia poate a Gioia Tauro, care functioneaza ca baza pentru porturile din Mediterana.
Daca porturile Romaniei la Dunare inca au nevoie de investitii masive pentru a putea exploata la maximum capacitatea oferita de cei 2.800 km ai fluviului, portul Viena este un puternic prestator de servicii, un punct important pentru transporturile de-a lungul Dunarii si in acelasi timp cel mai mare centru de transport intermodal din Austria. „Avem 3,5 milioane de metri patrati si 1.100 de vapoare tranziteaza anul portul, generand un volum de 11 milioane de tone de marfa/an. In port exista 120 de companii, din care 40 de transport, oferind 5.000 de locuri de munca“, a explicat Peter Rojko, directorul directiei dezvoltare proiecte in cadrul Portului Viena.
Transportul feroviar de marfa se imparte acum aproape la jumatate intre operatorii privati si CFR Marfa, iar balanta incepe sa incline usor in favoarea celor din prima categorie. In general se transporta cereale - mai putin anul acesta probabil, cand productia nu a fost foarte buna - produse petroliere, carbune, minereuri, materiale de constructii, atat cat a mai ramas dupa migrarea catre transportul rutier, dar si prefabricate. O categorie de produse cu volume in crestere este fierul vechi, care ocupa si o pondere mare din volumele care tranziteaza portul Constanta.
Cel mai activ segment din retailul romanesc din prima parte a anului a fost cel al supermarketurilor, cu noi inaugurari in fiecare luna. „In primele cinci luni ale lui 2012 vanzarile din comertul cu amanuntul au inregistrat o crestere cu 4,6% fata de aceeasi perioada a lui 2011. Aceasta, impreuna cu faptul ca 41% din cheltuielile totale de consum ale romanilor sunt indreptate catre produsele agroalimentare, face lesne de inteles expansiunea retailerilor din domeniul alimentar. Si, daca initial am asistat la intrarea magazinelor tip cash&carry si a valului de extindere a retelelor de hypermarketuri, mai recent am observat extinderea agresiva a magazinelor de tip discounter.
Marfa, importata din statele UE, este transportata cu flota proprie, dar si cu vehicule inchiriate. „Ca importator, urmaresc cand se incarca marfa la fabrica si cand se descarca la depozit, pentru a preintampina nerespectarea timpilor de condus si de odihna ai soferilor terti implicati in transportul produselor Firenze, care uneori merg haotic, fara sa respecte programul de condus”, a spus Stefan Pana, director de logistica al companiei ploiestene Firenze, explicand ca, datorita faptului ca politele de asigurare marfa nu mai intervin in momentul in care se petrece un accident dupa ce soferul condusese fara a respecta timpii legali de conducere, s-ar expune inutil unor riscuri suplimentare.
Page 1015 of 1027