Paletele morilor de vant au devenit din ce in ce mai lungi, daca in trecut aveau circa 25 m lungime, acum, unele modele au ajuns si la 70 m. In aceste cazuri, trailerele extensibile obisnuite nu mai sunt cea mai buna alegere, practic vorbind. De aceea, Nooteboom recomanda noul sau trailer, Quatro TELE-PX Super Wing Carrier, cel mai recent model din gama de produse pentru transportul de eoliene. Aceasta industrie este in plina dezvoltare, mai ales in Germania, unde in ultimul an piata a crescut cu 26%.
In anul fiscal 2012, in ciuda mediului de afaceri dificil pe plan international, grupul Knorr-Bremse a avut vanzari de 4,3 miliarde euro, fata de 4,2 miliarde cat s-a inregistrat in 2011.
Divizia Rail Vehicle Systems a avut vanzari 2,22 miliarde euro, iar divizia Commercial Vehicle Systems a obtinut 2,1 miliarde euro.
MacGregor, companie din grupul Cargotec va livra catre compania chinezeasca Dalian Shipbuilding Industry Co Ltd 16 macarale electrice VFD (variable frequency drive). Acestea vor echipa patru vase de containere cu capacitate de 3.900 TEU. Livrarea pentru prima nava este planificata pentru sfarsitul lui octombrie, iar pentru celelalte patru livrarea se va face in prima jumatate a anului viitor.
MAI a informat saptamana aceasta consiliile judetene, printr-o adresa a Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice, ca „urmare a modificarilor aduse prin legea 204 din 9 noiembrie 2012, art. 30 din legea 51/2006 a serviciilor comunitare de utilitati publice, cu modificarile si completarile ulterioare, prevede ca procedura de atribuire a contractului de delegare a gestiunii pentru serviciile de utilitati publice definite la articolul 1 alin (2) lit. a)-g) se stabileste in baza procedurii-cadru privind organizarea, desfasurarea si atribuirea contractelor de delegare a gestiunii serviciilor de utilitati publice elaborata de ANRSC si aprobata prin hotarare a Guvernului. In cazul serviciului de transport public local prevazut la art. 1 alin. (2) lit. h), atribuirea contractelor de delegare a gestiunii se face in baza normelor-cadru elaborate de ANRSC, potrivit prevederilor legii speciale privind serviciile de transport public local“.
Taxele pentru o trecere peste Dunare pe podurile de la Fetesti - Cernavoda si Giurgeni - Vadul Oii vor fi majorate cu peste 10%, in doua faze, din ianuarie si din 1 aprilie 2013, potrivit unui ordin al ministrului Transporturilor si Infrastructurii, publicat vineri si care va intra in vigoare in 30 de zile de la publicare.
Pentru podul Fetesti - Cernavoda, costul unei treceri pentru autoturisme si vehiculele cu masa totala maxima autorizata de pana la 3,5 t va urca de la 11 lei la 12 lei si la 13 lei, in etapa a doua. In cazul celor cu masa totala maxima autorizata de cel putin 12 tone, taxa pentru o trecere va fi majorata la 80 lei, respectiv la 91 lei, in etapa a doua.
Executivul a anuntat ca taxa de prima inmatriculare auto va fi inlocuita de un timbru de mediu, iar proprietarii de vehicule vechi si poluante vor plati mai mult, si nu doar la prima inmatriculare, ci la fiecare inmatriculare, iar detinatorii de vehicule noi vor plati mai putin sau chiar deloc in cazul masinilor hibride electrice. Plata pentru acest timbru de mediu va fi calculata in functie de emisia de noxe si capacitatea cilindrica a vehiculului. Taxa de prima vanzare auto, suspendata de fostul Guvern doar pana la inceputul acestui an, este din nou obligatorie incepand cu 1 ianuarie, Executivul urmand insa sa analizeze aceasta situatie.
Executivul vrea ca autoritatile locale din mediul rural sa aiba prioritate fata de cele din mediul urban la contractarea de finantari rambursabile destinate realizarii de investitii publice si, in plus, vrea sa ceara primarilor si presedintilor de consilii judetene care intentioneaza sa se imprumute de la banci sa dovedeasca mai intai ca investitiile pe care vor sa le finanteze cu respectivele credite nu sunt eligibile pentru a primi fonduri UE, potrivit unui proiect de hotarare elaborat de Guvern.
Previziunile IRU pentru tarile UE referitor la scaderea economica s-au adeverit, asta in timp ce tarile BRIC (Brazilia, Rusia, India, China) au continuat sa creasca.
Indicele de transport rutier elaborat de IRU care face o comparatie trimestriala intre cresterea PIB, volumul de marfa transportata si inmatricularile de vehicule noi, pentru 58 de state au confirmat previziunile IRU de scadere pentru tarile UE.
In ciuda variatiilor mari de evolutie pe pietele pe care activeaza, Daimler Trucks a reusit sa creasca semnificativ vanzarile in acest an. In luna noiembrie, unitatile de vanzare pentru cele sase branduri ale diviziei - Mercedes-Benz, Fuso, Freightliner, Western Star, Thomas Built Buses si BharatBenz – au totalizat aproximativ 424.000 de vehicule (ianuarie - noiembrie 2011: 371.000.). Acest rezultat nu numai ca a marcat o crestere de 14% fata de cifra inregistrata in aceeasi perioada a anului precedent, ci, mai mult, a insemnat ca vanzarile dupa 11 luni au fost aproape la acelasi nivel cu cel atins in intregul an 2011 (aproximativ 426,000 unitati).
Page 991 of 1027