Din ianuarie 2013, Stefan Gaibu este noul director al Directiei Logistica Centrala Dacia. Absolvent a doua programe de MBA si cu o experienta vasta in transport si logistica, el il inlocuieste pe Jean Detrun, care a detinut aceasta functie din 2005 pana in prezent, dar care acum urmeaza sa iasa la pensie. Stefan Gaibu este cel mai tanar manager dintre cei care conduc activitatile de productie derulate pe platforma industriala de la Mioveni. S-a alaturat Dacia in anul 2001 si a acumulat o experienta bogata in domeniile de transport piese si vehicule, logistica si gestiune.
Companiile belgiene nu au fost primele care au investit in Romania, ca atare nu sunt la fel de vizibile cum sunt cele din Germania, Italia, Franta, Austria, Olanda etc. Pentru a castiga vizibilitate si a acorda sprijinul necesar in acest sens se impunea o alta abordare structurala, astfel ca pe 17 ianuarie a fost infiintata Asociatia Belgo-Romana de Afaceri (BEROBA), care isi propune sa aduca laolalta oamenii de afaceri belgieni, intr-un mod profesionist si care sa ii ajute sa isi dezvolte afacerile din zona. Evenimentul a fost gazduit la Ambasada Belgiei la Bucuresti.
Anul trecut a fost unul marcat de multe recorduri pentru marca Dacia. In primul rand, din punct de vedere al performantei comerciale globale, cu vanzari de 359.822 de autovehicule purtand sigla Dacia, in crestere cu 4,8% fata de nivelul inregistrat in 2011.
In acelasi timp, 2012 a reprezentat un an crucial pentru evolutia gamei Dacia, fiind punctat de lansarea a sase modele noi. Aceasta a permis marcii Dacia sa-si reinnoiasca oferta de produse, prin introducerea noilor modele Logan, Sandero si Sandero Stepway.
Producatorul german Jungheinrich a lansat noua transpaleta electrica ERE 120, avand sarcina utila de 2 t, care este cu 8% mai eficienta in operare si consuma cu 15% mai putin energie decat generatia precedenta. Operatorul se poate deplasa pe langa echipament sau odata cu acesta, gratie unei platforme pe care poate sta in picioare. ERE 120 este foarte utila pentru transportul marfurilor pe distante lungi si care necesita incarcare-descarcare rapida.
Jones Lang LaSalle a intermediat inchirierea unui etaj de 640 mp in cladirea CSDA Siriului catre Telbridge, o companie poloneza cu activitate in domeniul call-center. De altfel, potrivit ultimului studiu Jones Lang LaSalle, din octombrie anul trecut, Romania este pe locul 9 in lume si pe locul 3 in Europa, dupa Marea Britanie si Polonia, ca destinatie preferata a investitorilor pentru operatiuni de call-center.
Luc Put a fost ales in functie de presedinte al ECSLA in octombrie anul trecut la Madrid, dar de la 1 ianuarie si-a preluat functia oficial de la Hans van Leeuwen. Luc Put a identificat deja cateva prioritati pentru asociatie, una dintre ele fiind planificarea viitorului asociatiei. Prin parteneriatul cu GCCA, incheiat in 2010, ECSLA a ajuns prima asociatie ce reprezinta industria logisticii cu temperatura controlata, acum a venit momentul ca asociatia sa priveasca mai departe si sa stabileasca directii de urmat pentru viitor.
Comisia de Transport si Turism din Parlamentul European (PE) a avut, saptamana aceasta, un schimb de opinii si a votat amendamentele depuse la raportul anual privind politica UE in domeniul concurentei. Concurenta loiala reprezinta o conditie esentiala a realizarii integrale a pietei interne si o componenta-cheie a unei strategii comune care sa contribuie la redresarea economiei europene si la prosperitate globala.
Operatorul de transport intermodal din Elvetia, Hupac, a raportat ca anul trecut a transportat pe tren 646.214 expeditii pe RO-LA. Aceasta scadere se datoreaza in principal cererii scazute cauzate de criza europeana, mai ales din Italia.
Intreruperea liniei Gotthard a afectat puternic transporturile din Elvetia, linia fiind inchisa 40 de zile in total, in martie, iunie si noimebrie din cauza caderilor de pietre. Numai aceste incidente au dus la o scadere a volumelor Hupac cu 6%.
Compania nu a reusit inca pana acum sa recupereze volumele pierdute in favoarea transportului rutier.
Institutul olandez de cercetare CE Delft a realizat un raport la cererea unor organizatii de mediu (Greenpeace, BirdLife Europa, European Environmental Bureau si Transport&Environment) conform caruia Europa poate inlocui in mod eficient carburantii fosili utilizati in transporturi cu carburanti din surse regenerabile, fara a recurge la biocombustibilii care afecteaza mediul.
Page 986 of 1027