DHL Romania si-a deschis pentru prima pentru data portile Centrului Operational situat in incinta Aeroportului International Henri Coanda pentru presa. Cu aceasta ocazie, Daniel Kearvell, Directorul General DHL Romania a vorbit despre evolutia companiei la nivel local si international, provocarile mediului de afaceri pentru piata de curierat, precum si despre solutiile oferite de DHL intreprinderilor mici si mijlocii.
IFS Management GmbH organizeaza, pe 7 februarie 2013, la Hotel Caro din Bucuresti, conferinta „Creating a global product safety culture”, dedicata prezentarii standardelor IFS cu scopul dezvoltarii unei culturi a calitatii si sigurantei alimentelor. Programul zilei cuprinde dezbateri pe teme precum: noile reglementari pentru Siguranta si Calitatea Alimentelor, Cum sa construiesti Cultura Calitatii in cadrul lantului de distributie; Principalele cerinte ale standardelor IFS din punctul de vedere al comerciantilor; Bune practici ale industiei alimentare. Prima editie a evenimentului va reuni companii de import-export, companii de logistica, HPC, Cash & Carry.
Rombus Transport, compania care se ocupa de transportul cu autocarul in cadrul grupului Eurolines Romania, isi reinnoieste in aceasta primavara parcul auto si scoate la vanzare trei dintre vehiculele din flota actuala. Este vorba de trei autocare Scania Century carosate Irizar, toate pe trei axe, cu an de fabricatie 2003 si 2004. Vehiculele sunt in perfecta stare de functionare si executa in continuare curse de linie si ocazionale. Pentru cei interesati se poate pune la dispozitie inclusiv un istoric al reparatiilor efectuate de-a lungul timpului.
Mercedes-Benz a anuntat premiera mondiala a noului Arocs, primul camion realizat exclusiv pentru domeniului constructiilor. Pe 28 ianuarie 2013, Mercedes-Benz a transmis live evenimentul de lansare de la Munchen.
In ultimii doi ani, Daimler a realizat o reinnoire totala a gamei de camioane grele, reconfigurarea acesteia facandu-se in functie de cerintele clientilor.
Daca pentru transportul international, practica era de utilizare a unui camion timp de 3-5 ani, pe segmentul constructiilor durata medie de folosinta este de 8-9 ani, cel putin pe piata germana. Si pe acest segment costul total de operare este foarte important, clientii punand pret pe putere, eficienta si robustete, caracteristici pe care s-au focusat si inginerii Mercedes-Benz.
Obiectivul producatorului german a fost sa obtina cel mai bun mod de a transfera puterea motorului la sol, pentru toate aplicatiile, astfel incat la plecarea de pe loc, in panta, vehiculul sa nu mearga inapoi, rotile sa nu alunece.
Incepand cu aceasta luna Tranzit Logistica a devenit membra a juriului care acorda premiul „International Forklift Truck of the Year“ (IFOY). Aceasta este prima recunoastere a revistei pe segmentul logisticii, in conditiile in care Tranzit este deja membra a juriilor care acorda prestigioasele distinctii Truck of the Year, Van of the Year, Bus of the Year si Trailer Inovation.
IFOY a aparut la initiativa VDMA, Asociatia Germana a Jucatorilor din Industria Echipamentelor de Manipulare si Sistemelor Logistice.
Vehiculele inmatriculate in Romania nu pot efectua inspectia tehnica periodica in mod legal pe teritoriul altui stat membru, cu toate ca operatorii de transport care au camioane in diferite state din Uniunea Europeana doresc sa existe o posibilitate prin care sa poata face ITP-ul la institutii abilitate din Occident, pentru a scuti astfel cheltuielile aferente aducerii vehiculelor in tara o data la 12 luni. Potrivit specialistilor Registrului Auto Roman, „in conformitate cu legislatia nationala, care transpune reglementarile europeana privind inspectia tehnica periodica, respectiv directiva 2009/40/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 6 mai 2009 privind inspectia tehnica auto pentru autovehicule si remorcile acestora,
Presiunea pe autorizatiile CEMT a fost sensibil mai mare în 2013 comparativ cu anul precedent. Astfel, o comparatie a cererilor de autorizatii CEMT 2012/2013 releva faptul ca numarul operatorilor de transport solicitanti a crescut de la 380 la 445, iar numarul cererilor de autorizatii CEMT, de la 2.366 la 3.500. In special cererea pentru Euro V sigur s-a dublat in 2013 comparativ cu anul trecut, in timp ce solicitarile pentru autorizatii CEMT Euro III sigur si Euro IV sigur a ramas constanta in 2012 si 2013.
Multi operatori de transport n-au returnat foile de drum CEMT consumate in termenul prevazut in metodologia CEMT, invocand ca nu au stiut ca trebuie sa o faca. Si chiar si acum Comisia CEMT mai primeste foi de evidenta a utilizarii autorizatiilor repartizate in 2012. Astfel, a fost greu de delimitat la atribuire intre cei care au utilizat autorizatiile CEMT si cei care doar le-au cerut si nu s-au folosit de ele.
Page 982 of 1027