SCANIA
Scania a lansat pe 23 august, la Paris, noua generatie de camioane grele la care lucreaza de aproape sapte ani. Acestea impresioneaza prin design, linia aproape plata in partea din fata a cabinei fiind contrabalansata de liniile curbe ale partilor laterale, ale usilor laterale, geamurilor si chiar ale oglinzilor retrovizoare. Stalpii de rezistenta subtiri si parbrizul drept sugereaza intoarcerea la simplitate si, in acelasi timp, la functionalitate, oferind o vizibilitate excelenta. Schimbarile de design care cresc confortul la bord sunt insotite de motorizari noi, exclusiv pe SCR, mai economice, si de o cutie de viteza revizuita, pentru performante mai bune si consum mai mic.
In prima luna a anului, Scania Norvegia a organizat „Scania Winter”, un fel de „Sarbatorile zapezii”, intr-una dintre cele mai renumite statiuni din Norvegia, Trysil, situata la circa 200 km de Oslo, protagoniste fiind 16 camioane Scania cu diferite configuratii, de la autotractoare cu motoare de 520 sau 730 CP pana la autosasiuri 6x6 si 8x4 sau masini specializate pentru stins incendii, cu bene basculabile, macarale, platforme de transport agabaritic, pluguri de zapada, etc. „Regalul” a fost completat de doua camioane militare 4x2, produse in 1992 si inca in stare excelenta de functionare.
Desi la o prima vedere poate parea greoi, dupa ce petreci ceva vreme cu noul G 410, acesta se dovedeste a fi chiar compact. Cu motorul Scania Euro 6 de generatia a doua, producatorul suedez a etalat noua versiune de 410 CP, cu functie Eco-Roll si o noua cutie de viteze, care se remarca printr-un consum foarte mic de carburant.
Este binecunoscut faptul ca viteza costa si daca mergi mai incet esti mai economic. Scania a avut aceeasi abordare cand a proiectat noul G 410 cu Eco-Roll si cruise-control optimizat cu conexiune GPS.
Dupa patru ani de criza severa in domeniul transporturilor in Europa, Scania a ajuns sa proiecteze cel mai economic camion din istoria marcii suedeze. Si pentru a marca aceasta etapa de obtinere a unui nivel de inovatie maxim a numit camionul care a atins excelenta in planul aerodinamicitatii Streamline, dupa modelul istoric lansat in 1991, al carui atribut principal era acelasi cu cel al modelului de azi: economia de combustibil. Cu motoare Euro 6 de a doua generatie, mai economice cu 2-3% fata de primele Euro 6 lansate in 2011, transmisie imbunatatita pentru consum de combustibil, cu o multime de moduri si functii adaptate sa ofere performanta maxima in conditiile unui consum redus, Cruise Control combinat cu Scania Active Prediction, care permite schimbarea automata a treptelor de viteza in functie de caracteristicile topografice semnalate in avans de sistemul GPS, o noua axa spate ranforsata si un sistem de diagnosticare a oricarei defectiuni la distanta, gratie sistemului C200, oferit standard pe majoritatea pietelor europene, noul Streamline inlocuieste seriile R si G incepand din vara acestui an.
Scania a lansat luna trecuta versiunea de camion pentru transport pe distante mari Streamline a Seriilor G si R, optimizata pentru consum de carburant redus cu pana la 8% fata de modelele standard - cand este dotata cu motor nou Euro 6 de a doua generatie - sau cu pana la 5% cu motoare de la Euro 3 la Euro 5, si care are drept caracteristici principale un nou design, ce imbunatateste aerodinamica, si preechiparea cu un ansamblu complet de deflectoare de aer.