MERCEDES-BENZ
Mercedes-Benz Trucks face un pas in viitor si ofera primul camion electric din lume cu o masa maxima admisa de pana la 26 t. Prototipul se numeste Urban eTruck si a fost prezentat la finalul lui iulie, la Stuttgart, in cadrul Daimler eTrucks Campus, alaturi de fratele mai mic Fuso Canter E-Cell, care a efectuat cu succes teste de peste 50.000 km in conditii reale in flotele unor clienti din Portugalia, iar acum se afla in teste in Germania. Noul camion revolutionar va fi disponibil dupa 2020.
Dupa ce a experimentat camioanele autonome atat in SUA, cat si in Germania, Daimler Trucks a inregistrat un nou record luna trecuta prin conectarea a trei camioane autonome prin WiFi, care au circulat in coloana la distanta de numai 15 m intre ele. Demonstratia a avut loc pe o autostrada de langa Düsseldorf, cu numai doua luni inainte de testul organizat de Olanda, care permite in premiera circulatia convoaielor de camioane autonome intre tari. Gratie sistemului Highway Pilot pentru conducere autonoma, cele trei camioane creeaza un ansamblu optimizat din punct de vedere aerodinamic care ruleaza complet automat. Acest lucru are ca efect un consum de combustibil in medie cu 7% mai mic (primul camion reduce consumul cu 2%, cel de al doilea cu 11%, iar cel de al treilea cu 9%) - atingand in jur de 25 l/100 km pentru fiecare ansamblu tractor plus semiremorca de 40 t - si emisii de noxe mai scazute.
Toti producatorii de camioane fac eforturi sa scada cat mai mult consumul de combustibil la noile motoare Euro 6. Si pana la un nou „refresh” al gamei grele Mercedes-Benz a scos pe piata noua generatie a motorului OM 471, primul din familia de motoare Euro 6 lansata in 2011. Gratie unui nou sistem de injectie, care permite cresterea presiunii de injectie de pana la 2.700 bari, unui design asimetric al turbosuflantei care controleaza gazele de evacuare si unui nou sistem de control al EGR, Actros ofera utilizatorilor un cuplu motor mai mare si mai extins, in conditiile unui consum mai mic cu pana la 3% si cu performante dinamice mai bune.
Pe 19 octombrie, Mercedes-Benz a anuntat, in cadrul unei conferinte de presa organizate la Berlin, rezultatele „Efficiency Run 2015“, desfasurat la inceputul lui iulie, si al carui scop principal a fost sa demonstreze ca nu doar motorul, ci configurarea camionului in ansamblu influenteaza consumul de carburant si implicit emisiile de noxe. Partenerii de test au fost companiile DB Schenker, Große-Vehne si Elflein, iar inginerii Dekra au supravegheat indeaproape organizarea acestuia, stabilind conditiile de desfasurare si realizand masuratorile si evaluarea rezultatelor.
Cu design compact, cuplajul turbo retarder (Turbo Retarder Clutch) este usor si ajuta si la manevrarea cu precizie a ansamblurilor grele la viteze mici. Fie ca transporta materiale vrac care se pot deplasa in timpul transportului sau un autosasiu care tracteaza o remorca foarte incarcata, camionul poate rula intr-o treapta ridicata de viteza fara teama ca ambreiajul s-ar putea uza. Folosirea unui cuplaj turbo retarder permite folosirea unor rapoarte de transmisie mai lungi, ceea ce reduce nivelul zgomotului si consumul de combustibil.