COMPANII
Luna trecuta, Dianthus Company, una dintre cele mai profitabile companii de transport din tara noastra, a implinit 20 de ani de activitate in domeniu. De la perioada „neagra“ a transporturilor, marcata de lupta pentru autorizatii, pana la cea mai recenta, de criza, cand piata a cazut dramatic, compania pitesteana a reusit sa se dezvolte treptat si sanatos, fapt dovedit de rezultatele financiare tot mai bune. Paradoxal, cei mai buni ani au fost cei de criza, si atunci s-au facut si cele mai multe investitii, in camioane noi si in sisteme informatice care au ajutat la reducerea costurilor si la cresterea eficientei, profitabilitatii si a calitatii serviciilor.
Putini oameni iau in serios tot ceea ce fac si-si doresc sa fie foarte buni in domeniul in care activeaza. Ambitia si spiritul de competitivitate sunt doua calitati care l-au adus pe Gheorghe Vlase in pozitia de a construi de la zero una dintre cele mai mari flote de transport din Romania. Iar pentru ca numarul mare de camioane l-a obligat sa lucreze cu un numar si mai mare de soferi,
Asexpress are o poveste iesita din comun, drept pentru care Ady Szabo, directorul general al firmei, considera ca acest subiect este „sensibil pentru mine si nostim in acelasi timp si imi starneste amintiri destul de grele, dar si placute“.
Asexpress a fost infiintata in 1993 de un „fost sofer al sistemului comunist, care si-a cumparat propria Raba de la firma la care lucra, si care a falimentat.
Acesta insa a avut un accident in pasul Oituz si a omorat doi oameni, astfel ca, pentru a repara prejudiciul, mi-a cerut bani cu imprumut si, neavand cu ce altceva sa garanteze, a garantat cu firma.“
FAN Courier a comandat anul acesta 20 de camioane MAN - din care 10 au fost livrate deja - cu remorca Schmitz si caroserie executata de Tehnostil, care au ca principal avantaj volumul si lungimea de incarcare mai mari decat in cazul unui autocamion cu semiremorca: concret, exista spatiu pentru un rand in plus de paleti. Cum s-a ajuns la aceasta solutie, ce modalitati de eficientizare a folosirii flotei au fost adoptate de-a lungul timpului, dar si ce alte investitii mai are in plan compania, ce servicii noi pregateste si cata importanta acorda selectarii si pregatirii continue a angajatilor, astfel incat sa-si mentina pozitia pe piata, am aflat stand de vorba cu managerul de transport Andrei Gheorghe.
Desi activeaza pe o piata din ce in ce mai instabila, pe baza unor contracte clare de export si prin importuri luate de pe bursa, compania baimareana Polsino Trans reuseste sa se opuna tendintei generale de scadere a preturilor impusa de reducerea masiva a volumelor de transport. In acelasi timp, reprezentantii companiei se vad nevoiti sa nu se arunce in achizitii masive care sa destabilizeze raportul venituri-cheltuieli, si nici in parteneriate cu orice casa de expeditii, datoriile de 50.000 de euro acumulate in ultimii cinci ani (nerecuperabile vreodata!) obligandu-i la efectuarea unui slalom mult mai atent printre teparii de pe piata.