iunie
UNTRR atrage atentia asupra unor aspecte ce vor afecta serios activitatea operatorilor de transport rutier daca vor fi legiferate conform actualului proiect de Hotarare de Guvern prin care se stabilesc conditiile, procedura si termenele de restituire catre operatorii de transport rutier licentiati, a sumei de 4 eurocenti din acciza suplimentara de 7 eurocenti.
Astfel, potrivit proiectului de act normativ, articolul 4 stipuleaza ca nu sunt eligibili pentru restituirea de accize operatorii economici care se afla in procedura de executare silita, faliment, reorganizare judiciara, dizolvare, inchidere operationala sau lichidare.
Desi majorarea cu 7 centi accizei la carburant a intrat in vigoare de la 1 aprilie, normele metodologice se lasa asteptate, fiind in dezbateri in cadrul comisiilor de dialog social de la Ministerul de Finante. Schema de rambursare prevazuta in proiectul de norme metodologice presupune ca operatorii sa acceseze o aplicatie electronica pusa la dispozitie de ARR, unde sa introduca o singura data datele companiei si flota de transport considerata eligibila, in raport cu OUG 14/2014.
Grupul Eurolines a investit nu mai putin de 11 milioane de lei in innoirea flotei de transport, prin achizitionarea a opt autocare noi Scania Beulas Glory. Vehiculele au fost livrate luna aceasta si vor intra in operare, pentru inceput, pe cursele de linie efectuate catre Germania.
Cele opt autocare, cu dimensiuni de 13.900x2.550x3.795 mm (Lxlxh), au trei axe si o capacitate de transport de 57 de locuri. Gratie configuratiei similare autocarelor supra-etajate, cu postul de lucru al soferului pozitionat la nivel coborat si salonul pasagerilor amplasat pana deasupra acestuia, modelele Glory beneficiaza de un spatiu generos de depozitare la nivelul calelor de 15 mc.
Seria ComfortClass 500 va cuprinde, din aceasta toamna, patru modele noi: S 411 HD si S 419 HD, care reprezinta o diversificare a variantelor de lungimi existente, alaturi de care S 515 MD si S 516 MD („middle deckers”), o varianta mai economica a familiei CC 500, fara a face rabat la siguranta si confort.
Principala diferenta comparativ cu versiunile HD o reprezinta inaltimea de 3,56 m a modelelor MD, care se transpune intr-o capacitate mai mica a calelor de bagaje, fara a se face insa rabat la inaltimea utila a salonului pasagerilor, aceeasi de 2,1 m ca la HD.